۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۸۳۴۱۵

ضیافت نور رسید

خبرگزاری رسا ـ پایگاه جامع فرهنگی شهید آوینی، ویژه نامه ضیافت نور را به مناسبت ماه مبارک رمضان منتشر کرد.
ضيافت نور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان، پایگاه جامع فرهنگی شهید آوینی ویژه نامه ضیافت نور را در فضای مجازی منتشر کرد.

 این ویژه نامه از بخش های متنوعی همچون مقالات، بخش صوت و تصاویر، پیامک و ... تشکیل شده است.

آمادگی برای ورود به ماه ضیافت الهی، روزه، پذیرایی میزبان رمضان از جمله مقالات این ویژه نامه است که در بخشی از مقاله اخیر می خوانیم: در رساله حقوق، امام سجاد (ع) حقوق افعالی را برای انسان می‏شمرد، وقتی به روزه می‏رسد و حقی که روزه، این فریضه الهی از انسان متعهد و مسؤول دارد، اینگونه بیان می‏فرماید: اما حق روزه آن است که بدانی این پرده‏ای است که خداوند در برابر زبان، گوش، چشم، فرج، و شکمت آویخته تا تو را از آتش بپوشاند، چنان که در حدیث آمده روزه سپر آتش است‏ ، اگر اعضای خود را در پس این پرده نگاه داری (و آنها را از گناه حفظ کنی) امید است (از عذاب) محجوب و محفوظ باشی و اگر اعضاء پشت پرده آرام نگیرد، و گوشه و کنار آن بالا رود، و عضوها برای تجاوز از حدود سرکشد، چشم نگاه شهوت انگیز کند، نیروها که باید برای حفظ بدن بکار رود به راه دیگر مصرف شود، ممکن است، پرده پاره گشته بدن بیرون افتد (و طعمه آتش گردد) و لا قوة الا بالله، بلی روزه صحیح، سند شرافت، و معیار هوش، و نیروی اراده انسان است، از این جهت می‏توان کند ذهنی و ضعف اراده را متضاد با روزه دانست.

احکام و توصیه های بزرگان در ماه مبارک رمضان عنوان قسمتی است که می توانید توصیه های مقام معظم رهبری در ماه رمضان، استفتائات از مراجع عظام تقلید و نصایح اخلاقی برای سالکان را مطالعه کنید، که از جمله توصیه های رهبری در این بخش می خوانیم: ماه رمضان در هر سال، قطعه‌ای از بهشت است که خدا در جهنم سوزان دنیای مادی ما، آن را وارد می‌کند و به ما فرصت می‌دهد که خودمان را بر سر این سفره الهی در این ماه، وارد بهشت کنیم. بعضی همان سی روز را وارد بهشت می‌شوند. بعضی به برکت آن سی روز، همه سال را و بعضی همه عمر را. بعضی هم از کنار آن، غافل عبور می‌کنند که مایه تأسف و خسران است. حالا برای خودشان که هیچ، هر کس که ببیند این موجود انسانی، با این همه استعداد و توانایی عروج و تکامل، از چنین سفره با عظمتی استفاده نکند، حق دارد که متأسف شود. این ماه رمضان است. ماه ضیافت الله است. ماه لیلة القدر است.

بخش ویژه صوتی این ویژه نامه هم با امکاناتی مانند سخنرانی، ترتیل، قرائت، تفسیر، ترجمه،مداحی،مناجات،تواشیح،ادعیه،زنگ موبایل در اختیار کاربران است.

علاقمندان می توانند ضیافت نور را در فضای مجازی به نشانی
www.aviny.com مطالعه کنند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات