۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۸۳۴۲۴
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

قرآن باید در راس برنامه های درسی حوزه های علمیه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: افق قرآنی در حوزه های علمیه توانمند کردن طلاب برای استفاده از قرآن در موضوعات گوناگون باشد.
حجت الاسلام حسين خاني معاون تهذيب حوزه علميه کشور


حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرا رسیدن بهار قرآن گفت: در حوزه های علمیه فعالیت های قرآنی در شاخه های گوناگون مانند تفسیر و معارف، ترجمه و مفاهیم و علوم ظاهری قرآن مانند حفظ، قرائت، فعالیت های خوبی در حال انجام است و در طول این سال ها مراکز تخصصی اهتمام جدی به مباحث قرآنی داشته اند اما به نظر می رسد حوزه های علمیه باید بیشتر در این زمینه فعال شوند.

وی ادامه داد: قرآن باید در راس برنامه های درسی حوزه های علمیه قرار گیرد و در این جهت برنامه ریزی ها مناسب انجام شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مراکز تخصصی تفسیر، موسسه اسراء، موسسه امام خمینی(ره) در سطوح عالی به مباحث قرآنی مشغول هستند و در سطح معمولی نیز بحث های روان خوانی، مسابقات حفظ قرآن ، قرائت و ... برای طلاب در حال انجام است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان داشت: افق قرآنی در حوزه این است که طلاب با معارف قرآن به گونه ای آشنا باشند که بتوانند در هر موضوعی که می خواهند بحثی را ارائه کنند، بتوانند از معارف ناب قرآنی کمال استفاده را بکنند.

وی گفت: قرائت قرآن، آشنایی با معارف قرآنی و تفسیر مقدمه عمل کردن به قرآن است و آموزه های قرآن را باید در زندگی های خود پیاده کنیم.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: طلاب باید با تجهیز خود به مفاهیم قرآنی بتوانند از آن برای هدایت نسل جوان یاری بگیرند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات