۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۸۳۴۳۶

سیزدهمین فصلنامه شمیم نرجس مشهد منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ سیزدهمین شماره فصلنامه بین المللی فرهنگی، هنری (ادب و داستان) شمیم نرجس در تابستان89 منتشر شد.
فصلنامه شميم نرجس مشهد
به گزارش خبرگزاری رسا، این فصلنامه به صاحب امتیازی مدرسه علمیه نرجس (علیها السلام) مشهد و با هدف حفاظت از کیان اسلام و ارزشهای متعالی آن و رفع شبهات، مبارزه با جهل و خرافه، آسیب شناسی مشکلات جامعه و... با گستره توزیع بین المللی در 105 صفحه با تیراژ 3000 نسخه منتشر می شود که افزون بر توزیع در کیوسک های مطبوعاتی شهرهای مشهد، تهران، قم، یزد، گیلان، زاهدان، تبریز، اصفهان، کرمان، شیراز و کرمانشاه، به کشورهای هندوستان، پاکستان، تاجیکستان، افغانستان، عراق، لبنان، ترکیه، آذربایجان و... توسط طلاب غیر ایرانی مدرسه علمیه نرجس (علیها السلام) ارسال می شود . همچنین مطالب این نشریه در وبلاگ و سایت مدرسه در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

گرایش این نشریه دینی ـ مذهبی است و شامل مقالاتی در ابعاد اجتماعی، اعتقادی، فرهنگی، اخلاقی، ادبی، فقهی، نقد فیلم و... به سه زبان فارسی، انگلیسی وعربی می باشد که توانسته است با مخاطبین مختلف و با سلیقه های گوناگون ارتباط برقرار نماید.

براساس این گزارش، فصلنامه شمیم نرجس در پی شرکت در چندین جشنواره ـ نشریات تجربی در رقابت با نشریات هم طراز خود به کسب دو دوره مقام برتر و کسب 26 رتبه برتر از مقامهای اول تا سوم در گرایش های مختلف مقاله نویسی، گزارش، خبر، داستان، شعر، سرمقاله و مصاحبه موفق گردید.

در بخشی از سرمقاله این شماره باعنوان "جهان مهیا برای ظهور" به قلم مدیرمسئول آمده است:
این روزها سینمای غرب با همه ی توان خود از آخرالزمان می گوید و با ساخت فیلم هایی چون 2012 به شیوه ای ملموس، قصد القاء این نکته را دارد که جهان آخرالزمان در کنترل قدرت غیر قابل انکار و غیرقابل معارضه ی غرب است. آن چه این روزها بر پرده ی سینمای هالیوود نقش می بندد، تصویری تیره و حزن آلود از دنیایی است که با سرعتی غریب به انهدام و نابودی گیتی نزدیک می شود؛ تصویری سراسر رنج و درد، کینه و ظلم، فساد و ناامنی، ترور، کشتار و خون ریزی. قرآن کریم ظهور منجی موعود را با آرزوها و فطرت حق طلبانه و عدالت خواهانه ی بشر پیوند زده است. وعده ی خداوند، علیرغم استضعاف بشر و آن چه سلطه گران می خواهند و می پندارند، حاکمیت دادن صالحان و مستضعفان بر پهنه ی زمین است و برخلاف تصویر سیاه و موهوم آینده ی بشر از نگاه غرب، منجی و موعود برآمده از آیات و روایات اسلامی، کسی است که بر مستضعفین منت می نهد و آن ها را نجات می بخشد و پشتوانه ی جامعه ی بشری است. و این نقطه ی مقابل رویکردی است که غرب برگزیده است. توجه به احادیث و روایات آخرالزمانی نوعی تربیت عملی برای ماست که بدون توجه به سیاه نمایی های موجود همواره حالت اشتیاق و انتظار داشته باشیم و...

برخی از مطالب این شماره عبارتند از: بخش اول با عنوان ایده های برتر شامل چند مقاله با موضوعات: بر شاخسار طوبی در ماه های رحمت (توصیه هایی برای بهره گیری از برکات معنوی ماه های رجب و شعبان و رمضان)، شیطان درکمین فراغت ها و...

بخش دوم با عنوان میراث معنوی شامل مقالاتی با عناوین: امام سجاد (علیه السلام) واندیشه تشکیل حکومت اسلامی، قرآن مصور آمریکایی (تصویرگری آیات الهی مناسب با ذائقه آمریکایی)، هدایت جهانی با وحی قرآنی (وحی و تنظیم رابطه انسان با اجتماع)، الفرقان الحق قرآن مدرن صهیونیسم (خشونت سازان کتاب الهی را هدف گرفته اند).
بخش سوم باعنوان حس سرشار سخن شامل مقالاتی باموضوعات ادبی چون:مولا علی (ع) در شعر مسیحیت و...

بخش چهارم با عنوان باتپش های زمان شامل مقالاتی چون: بازگشت به گایا؛ ترویج اندیشه صهیونیستی و فراماسوخی، سینما و رسانه در نگاه فرهیختگان (مصاحبه با آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد)، قوّامیت مردان (چرا در روابط زوجین ریاست خانواده از آنِ شوهر است؟)، نگرش اسلام به خشونت علیه زنان، حجاب در ادیان و ملل.

بخش پنجم دو قدم تا خدا شامل مقالاتی چون: سراج منیر(افضلیت و خلافت علی ع در کلام اهل تسنن)، چگونه خصم را مغلوب کنم؟(حکم مناظره در دین مبین اسلام)، آیا برای ظهور حضرت حجت وقتی تعیین شده است.
بخش ششم با عنوان گام به گام تا تشریع احکام شامل مقالاتی با موضوعات فقهی چون: احکام روزه، دعوت نامه ماه رمضان (مبنای فقهی رویت هلال)، نقش مدیریت زمان در ماه مبارک رمضان، الگوی اسلامی ورزش بانوان (بررسی ورزش زنان از دیدگاه فقه شیعه).

بخش هفتم با عنوان خانواده شامل مقالاتی با عناوین: نقش حجاب در استحکام خانواده، اهمیت تربیت دینی، ناگهان پرده برانداخته ای یعنی چه؟(علل بی میلی جوانان به حجاب)، مهدی یاوری.
بخش هشتم با عنوان دخترانه شامل مقالاتی چون: بانوی مسیحی و آهنگ قرآن، سارا زیر سایه باربی، خونت از بنی اسرائیل رنگین تر است؟، یاد مرگ زندگی بخش است، باور کنیم!
بخش نهم با عنوان تفریح و یادگیری و در پایان هم ترجمه مقالات به زبان های انگلیسی و عربی آمده است.

علاقه مندان می توانند جهت تهیه نشریه به کیوسک های مطبوعات فروش مجلات در سطح شهر مراجعه نمایند و برای اشتراک فصل نامه شمیم نرجس، مبلغ 40000ریال (حق اشتراک یک ساله با پست عادی) به حساب سپهر 0102601402001 بانک صادرات کد 2082 به نام نشریه شمیم نرجس واریز و اصل فیش بانکی را به نشانی مشهد انتهای دانش غربی، پشت بیمارستان سینا، مدرسه علمیه نرجس(علیها السلام)، کدپستی: 9135914113 ارسال نموده وبا شماره تلفن 8595040 - 0511 داخلی 153 جهت اعلام مشخصات و نشانی دقیق، تماس حاصل نمایند. شایان ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند آثار مکتوب خود را جهت چاپ در نشریه به صورت تایپ شده بر روی برگه A4 به نشانی فوق الذکر ارسال نمایند./967/د102/ص
ارسال نظرات