۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۳۶۷۶
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی آصفی:

رمضان ماه سرازیر شدن رحمت واسعه الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی آصفی، اظهار داشت: رمضان ماه سرازیر شدن رحمت الهی است و هر انسانی که بخواهد از رحمت واسعه الهی برخوردار شود باید قبل از ماه رمضان خود را آماده و مهیا کند.
رمضان
حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی آصفی، از اساتید حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان اینکه مناجات شعبانیه نوعی آماده سازی برای ورود انسان به ماه رمضان است، تصریح کرد: آماده سازی با روزه گرفتن، دعا، مناجات و عمل به مستحبات در ماه های رجب وشعبان حاصل می شود و ظرفیت وجودی انسان برای پذیرش رحمت الهی گسترش می یابد و باعث می شود انسان هنگام ورود به ماه رمضان با ظرفیت وسیعی این ماه را درک کند.

وی گفت: اگر انسان در خود ظرفیت سازی کند در ماه رمضان از نظر معرفتی به مقام بالایی می رسد زیرا رمضان ماه سرازیر شدن رحمت الهی است و هر انسانی که بخواهد از رحمت واسعه الهی برخوردار شود باید قبل از ماه رمضان خود را آماده و مهیا کند؛ و هرچه انسان در خود بیشتر ظرفیت سازی کند بیشتر می تواند رحمت الهی را درک کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تفاوت زمان ها همانند تفاوت مکان ها است، اظهار داشت: همانطور که خداوند بعضی از مکان ها را به شکل ویژه ای منزل رحمت خود قرار داده است و رحمت الهی در این مکان ها بیشتر از مکان های دیگر سرازیر می شود، زمان ها نیز این گونه هستند و ماه رمضان متفاوت از ماه ها و زمان های دیگر است، زیرا در این ماه رحمت الهی در حد بسیار بالایی سرازیر می شود.

وی گفت: رمضان ماه بهار قرآن و دعا است و باید در این ماه بسیار قرآن خواند شود و دعا کرد زیرا در این ماه دعا بیشتر از زمان های دیگر به استجابت می رسد و انسان با روزه گرفتن زمینه بخشش گناهان و استجابت دعا را فراهم می کند و حجاب های گناه را کنار می زند.

حجت الاسلام والمسلمین آصفی ادامه داد: در ماه رمضان به جهت اینکه دست وپای شیطان بسته است خدواند به حالات روحی انسان قدرت، جهت، جهش و تأثیر بیشتری عنایت می کند.

وی همچنین گفت: هنگامی که انسانی روزه دار با فردی روزه خوار برخود می کند باید به آن فرد تذکر دهد و آن شخص را متنبه کند؛ و در صورتی که روزه خوار عذر شرعی دارد نباید جلوی مردم روزه خواری کند و باید حرمت ماه خدا را حفظ کند ./968/ت302/ص
ارسال نظرات