۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۸۳۸۹۲
امام جمعه بناب:

مردم ایران به مسلمان بودن خود افتخار می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بناب در خصوص توجه به مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی اظهار داشت: انسان وارسته هیچ وقت فرهنگ ملی را مقدم بر اسلام نمی کند.
مردم ایران به مسلمان بودن خود افتخار می‌کنند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) این شهر، رمضان را ماه اصلاح، تغییر، توبه و استغفار دانست و گفت: مساجد همواره در ماه مبارک رمضان به عنوان بزرگترین مدرسه برای خودسازی انسان ها بوده است.

وی با تشریح نقش مساجد در مقاطع مختلف تاریخ اسلام افزود: به برکت وجود این اماکن امن الهی، مدرسه تعلیم و تربیت در خانه های کوچک مسلمانان دائر شده است.

امام جمعه بناب با تأکید بر توجه به مفاهیم ارزشمند قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: کتاب‌های درسی و آموزشی مدارس تعلیم و تربیت مسلمانان آیات قرآن کریم است.

حجت الاسلام بنابی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از آثار فردی و اجتماعی ماه مبارک رمضان را دوری انسان از هواهای شیطانی و غالب آمدن فرد روزه دار بر هواهای نفسانی برشمرد.

امام جمعه بناب آشنایی و رسیدگی به وضع محرومان و نیازمندان جامعه، درک مشکلات مستمندان، داشتن حریت، اخلاص و پاکی را از دیگر فواید روزه داری برشمرد و تصریح کرد: روا نیست که سفره افطار مسلمانی رنگین و سفره دیگری خالی باشد.

حجت الاسلام بنابی در ادامه با اشاره اظهار نظر رحیم مشایی در خصوص توجه به مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی اظهار داشت: انسان وارسته هیچ وقت فرهنگ ملی را مقدم بر اسلام نمی کند و در برابر مراجع موضع منفی نمی گیرد.

وی با تأکید بر این‌که مردم ایران قبل از ایرانی بودن به مسلمان بودن خود افتخار می کنند، خاطر نشان کرد: انسان مخلص هرگز تحت لوای جمهوری اسلامی عوام فریبی و ظاهرسازی نمی کند./935/پ202/س
ارسال نظرات