۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۸۳۹۳۸

طرح تلاوت نور در هزار و 300 مسجد مازندران اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از اجرای طرح تلاوت نور در هزار و 300 مسجد این استان خبر داد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران  ازاجرای طرح تلاوت نور در هزار و 300 مسجد این استان خبر داد و گفت: تلاوت نور شامل تلاوت یک یا دو صفحه از قرآن کریم پس از اقامه نماز در مساجد یا مراکز مجری این طرح می شود.

وی، تسهیل امر روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، تعمیم فرهنگ انس و تلاوت قرآن کریم و زمینه سازی ظهور و بروز مفاهیم والای قرآنی در بین اهالی مساجد را از اهداف برگزاری طرح تلاوت نور بیان کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص مراحل اجرای این طرح اظهار داشت: مساجد و مراکز متقاضی اجرای طرح تلاوت نور باید فرم مربوطه را پس از دریافت از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تکمیل و همراه با مهر و امضای امام جماعت به دبیرخانه هیأت نظارت بر کانوهای فرهنگی و هنری مساجد ارائه دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: دبیرخانه هیأت نظارت بر کانوهای فرهنگی و هنری مساجد استان افزون بر ارسال فرم‌ها باید فایل اطلاعات و مشخصات مساجد و مراکز متقاضی اجرای طرح تلاوت نور را تهیه و در پایان سال به دفتر قرآن و عترت معاونت آموزش و پژوهش ارسال کنند که ارسال این فرم ها به منزله ارائه گزارش سالانه از اجرای طرح تلاوت نور در استان محسوب می شود.

وی طرح تلاوت نور را فراگیر‌ترین طرح قرآنی در کشور دانست و بیان داشت: قرآن، معجزه نبوت و مأخذ علوم شرعیه است که علما برای حفظ و صیانت از آن با عنایات ولی زمان، حجت بن الحسن العسکری (عج) نهایت تلاش خود را انجام داده اند و در طول تاریخ، مساجد به عنوان مدارس بزرگ اسلامی ملجأ و پناه مسامانان جهت تبادل علوم معرفتی بوده اند که در این میان تلاوت قرآن از اهیمت ویژه ای برخوردار است که‌ رشد و شکوفایی جوانان در زمینه فهم و احکام الهی را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیمی اذعان داشت: تلاش در جهت ایجاد سنت حسنه تلاوت روزانه قرآن کریم، ایجاد فضای روحانی در مساجد با تلاوت قرآن، تلاوت قرآن به روش ترتیل خوانی، تلاوت قرآن با صوتی زیبا و جذاب، ختم قرآن در مساجد کشور در طول سال، ایجاد بستری مناسب برای نوآوری یا تکیل طرح های فرهنگی مساجد و غیره را از ‌ویژگی‌های طرح تلاوت نور است که اهمیت اجرایی این طرح را بیش از پیش نشان می‌دهد./950/پ202/س
ارسال نظرات