۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۸۴۳۸۰
پژوهشگر حوزوی:

حضرت خدیجه نماد سخاوت، حمایت و قناعت است

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی گفت: رخدادهای معنوی صدر اسلام نقش بالایی در شخصیت حضرت خدیجه(س) داشت.
fcfjglg


حجت‌الاسلام مرتضی داوودی، از پژوهشگران علوم حوزوی با تسلیت سالروز درگذشت حضرت خدیجه(س) به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: حضرت خدیجه یکی از بانوان بزرگ اسلام است که خصوصیات اخلاقی وی باعث درس آموزی زن و مرد مسلمان است.

وی با بیان اینکه  زندگی حضرت خدیجه(ع) دارای پیام های بلندی در راه هدف و آرمان های بلند اسلام دارد، گفت: حضرت خدیجه(س) در بین ما مسلمانان نمادی از سخاوت، حمایت و قناعت است.

دانش آموخته حوزه اظهار داشت: حضرت خدیجه کسی بود که دارای مکنت بالایی بود و افراد زیادی برای او کار می کردند و دارای ثروتی عظیم بود اما رخدادهای معنوی در زندگی وی آن گونه جای داشت، که مال و منال را فدای آن کرد.

وی بیان داشت: حضرت خدیجه در حالی به عقد پیامبر اکرم(ص) درآمد که بسیاری از مردم این رخداد را برای وی نمی پسندیدند اما جذبه معنوی رسول خدا(ص) و بارقه های امید به طلوع فرهنگ نبوی(ص) باعث شوق حضرت خدیجه(ع) شد.

دانش آموخته حوزه علمیه قم ادامه داد: با ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه (س) فصل حمایت شروع شد و آن بانوی بزرگوار در راه پشتیبانی از نبی خدا و دین اسلام مجاهدت های فروانی کرد.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) پس از ازدواج تمام اموال خود را به پیامبر(ع)  بخشید، گفت: فردی مانند خدیجه(س) بعد از ازدواج و ایمان به پیامبر اکرم(ص) خود را برای تحمل همه سختی ها آماده کرد و تحمل فشارهای مختلف مشرکان مکه، سرزنش های بستگان، محاصره اقتصادی در شعب ابی طالب و محاصره اقتصادی را به تن خریده و در نداری ها قناعت پیشه کرد.

محقق علوم اسلامی بیان داشت:  حضرت خدیجه(س) ظرف وجودی برای حضرت زهرا(س) بوده  و  دارای این افتخار است که نسل پیامبر(ص) از اوست. /909/ پ202/ع

ارسال نظرات