۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۸۴۴۹۵

ظرفیت مساجد برای حل مشکلات اخلاقی، سیاسی و اقتصادی جامعه بکار گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ دانش آموخته مرکز تخصصی مسجد عنوان کرد: متاسفانه برخی از ابعاد مسجد در جامعه ما به فراموشی سپرده شده و مسجد فقط به عنوان مکانی برای نماز تعریف می شود.
مسجد


حجت الاسلام عبدالرضا یزدانی، کارشناس معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مسجد تنها مکانی است که خداوند برای عبادت مسلمانان به آن اشاره کرده است و در آیات قرآن، بالاترین ظلم ها، جلوگیری از ذکر خدا در مسجد یاد شده است.

وی مسجد را محل ملاقات با خدا و خانه امن الهی معرفی کرد و گفت: کسی نباید در فضای مسجد صدای خود را بلند کند و کسی حق خراب کردن مسجد را ندارد.

دانش آموخته حوزه علمیه قم، ادامه داد: خراب کردن مسجد گاهی به صورت فیزیکی است و گاهی به این گونه که نگذاریم استفاده های مطلوب و مورد توقع از مسجد در آن رخ دهد.

دانش آموخته مرکز تخصصی مسجد عنوان کرد: در قدیم مساجد را در وسط بازارها می ساختند تا مردم به مسجد دسترسی آسان داشته باشند و احکام کسب خود را فرا گیرند، اما امروز جای مساجد در بازارها، پاساژها و مراکز تجاری خالی است.

وی بیان داشت: مساله تعلیم و تربیت در اسلام دارای اهمیت فراوانی است که در زمان پیامبر(ص) به این امر در مجد رسیدگی می شد و ما نیز باید از مسجد در این راستا بهره گیریم.

وی گفت: متاسفانه برخی از ابعاد مسجد در جامعه ما به فراموشی سپرده شده و مسجد فقط به عنوان مکانی برای نماز تعریف می شود.

کارشناس معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه اظهار داشت: مسجد جایگاهی برای وحدت مسلمین است و بر خلاف همایش ها و نشست ها همه در یک صف قرار می گیرند و در کنار یکدیگر به راز و نیاز می پردازند.

وی بیان داشت: مساجد قادرند بسیاری از مشکلات اخلاقی، سیاسی و اقتصادی جامعه را حل کنند./909/پ202/ع

ارسال نظرات