۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۸۴۵۲۱

2100 مسجد در گلستان شناسنامه دار شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان از شناسنامه دار شدن دو هزار و 100 مسجد در استان خبر داد.
مدير كل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروزدر گردهمایی تشکل های مردمی این اداره کل که در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد، از شناسنامه دار شدن دو هزار و100 مسجد در استان خبرداد.

وی جامعه را از بعد فرهنگی دارای یک سکه دو رو معرفی کرد و افزود: یک روی آن زیبایی هایی مثل حضور پرشور مردم در شبهای قدر، مراسم اعتکاف و هیأت های مذهبی دارد و روی دیگر آن گناهان موجود در جامعه است که به اعتقادات و باورهای مردم دهن‌کجی می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه از فعالیت 754 هیأت مذهبی 150 مؤسسه قرآنی و 250 کانون فرهنگی، انجمن اسلامی و تشکل های مردمی بانوان در استان خبر داد.

حجت الاسلام ولی نژاد ادامه داد: اگر این مجموعه گسترده به هم زنجیر خورده و تبدیل به یک شبکه بهم پیوسته شوند، می توانند باورها را تغییر داده و از ارزش ها دفاع کنند، تا بدین وسیله قبح و زشتی از جامعه زدوده شود.

حجت الاسلام ولی نژاد به نقش تشکل های مذهبی در دفاع از ارزش های اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: این مجموعه های مذهبی باید با الگو گیری صحیح از ائمه اطهار (س) و بزرگان دین در ارائه صحیح ارزش های دینی و اسلامی به جامعه تأثیر گذار باشند.

وی هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر را محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر دانست و خاطرنشان کرد: برای نیل به این هدف باید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهکارها و شیوه های عملی همچون احترام به شخصیت افراد، نرمخویی و محبت و تشویق به ارزش‌ها بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، با اشاره به این‌که امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتبی است، خاطر‌نشان کرد: تشکل‌های مردمی بخش لسانی را مدیریت کنند تا زبان و لسانشان برای بیزاری از بزهکاری باشد و جامعه به آرامش خاطر برسد./950/پ202/س
ارسال نظرات