۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۶:۵۰
کد خبر: ۸۴۵۴۰

نقشه راه مبلغان دینی در اصفهان تدوین می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از تدوین هندسه فعالیت های تبلیغی و نقشه راه مبلغان دینی خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد قطبي مسوول اداره فرهنگي هنري دفتر تبليغات اسلامي اصفهان


حجت الاسلام محمد قطبی، معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به ضرورت تدوین نقشه راه برای فعالیت های تبلیغی مبلغان دینی، گفت: این معاونت در راستای طراحی این نقشه راه، طرح تهیه و تدوین هندسه دانش های تبلیغی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی به انجام مراحل پژوهشی این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یک مبلغ برای فعالیت های تبلیغی به یک سری دانش ها و مهارتهای خاص نیازمند است، طرح هندسه دانش های تبلیغی در قالب چهار بخش دانش ها، مهارت ها، هوشمندی های محیطی و کلیات در حال تدوین است.

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه در حال حاضر پیشنویس طرح هندسه دانش های تبلیغی، آماده شده است، ابراز داشت: تدوین نهایی این طرح تا مهرماه آینده، ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: مبلغان دینی برای انجام فعالیت های تبلیغی به یک سری دانش ها و مهارتهای ویژه نیازمند هستند و به همین منظور، دوره های پودمانی تبلیغ برای ارتقای سطح دانش مبلغان حوزوی در برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی، قرار دارد.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ادامه داد: طراحی این فهرست‌واره کمک می کند تا دانش آموختگان حوزه های علمیه و افرادی که مایل هستند فعالیت های تبلیغی را دنبال کنند، بر اساس سرفصل هاو بخش های مختلف این نقشه راه، با اقتضائات علمی، مهارتها و دانش های مورد نیاز تبلیغ، آشنا شوند.

وی بیان داشت: با هماهنگی به عمل آمده با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پس از تصویب نهایی، این طرح برای اجرا به تمامی دفاتر، ابلاغ خواهد شد.

حجت الاسلام قطبی خاطر نشان کرد: تدوین 12 جلد کتاب بر اساس سرفصل های این نقشه راه یکی دیگر از اقداماتی است که در آینده با همکاری دفتر تبلیغات قم منتشر خواهد شد و کلیه مباحث مورد نیاز مبلغان در این دوازده جلد، منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: پس از انتشار این دوازده جلد، افرادی که مایل به فعالیت های تبلیغی هستند، موظف به مطالعه این کتب می شوند و پس از موفقیت در آزمون آن، در برنامه های تبلیغی، شرکت داده خواهند شد./ /965/ت302/ص

ارسال نظرات