۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۸۴۷۲۵
مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل:

عزت مسلمانان در گرو پایبندی به آموزهای قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: اگر خواهان عزت و شکوه جهان اسلام هستیم، باید به معارف و ارزش های قرآنی باز گردیم.
قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، صادق فرهمندامین، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل، عصر روز گذشته در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه علوم قرآنی اردبیل اظهار داشت: اگر خواهان عزت و شکوه جهان اسلام هستیم، باید به معارف و ارزش های قرآنی باز گردیم.

وی خاطر‌نشان کرد: در زمانی که غرب در جهالت به سر می‌برد، مسلمانان با درک مفاهیم قرآنی به درجات متعالی علم و پیشرفت دست یافتند، تا جایی غرب مجبور بود منابع علمی مسلمانان را ترجمه کند.

فرهمندامین با تأکید بر اینکه فاصله گرفتن از قرآن ظلم به خود و جامعه است، تصریح کرد: مسلمانان بعد از انقلاب صنعتی اروپا با عدم تکیه یز معارف قرآنی، مجبات عقب ماندگی را فراهم کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل با بیان این‌که مسلمانان با تکیه بر معارف قرآن پیشتاز معارف اسلامی و علوم مختلف بوده‌اند، گفت: قرآن همه را به تمام علوم دعوت می‌کند و آن علومی است که هرکس دنبال آن را پیگیری کند به معنای عمیق جهان هستی و علوم قرآنی پی خواهد برد.

وی در ادامه آموزه‌های قرآنی را راهگشای بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی دانست و خاطر‌نشان کرد: حرکت به سمت آموزه‌های قرآنی منشأ خیر و برکت در جوامع اسلامی خواهد بود.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، برگزاری دومین نمایشگاه قرآن اردبیل را نقطه عطفی در فعالیت‌‌های دینی اردبیل دانست و اظهار داشت: در حال حاضر شورای عالی قرآن در اردبیل شکل گرفته و با تمام توان در تلاش هستیم تا آموزه‌های دینی را بهتر از پیش وارد جامعه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، مدیران را به پرهیز از فرافکنی در حوزه‌های دینی و قرآنی دعوت کرد و افزود: اگر می‌خواهیم مسائل قرآنی در استان پیشرفت کند باید در کنار هم باشیم و هر کدام از دستگاه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

گفتنی است، دومین نمایشگاه قرآن و علوم قرآنی با حضور سه استان اردبیل، آذربایجان شرقی و اصفهان از روز گذشته به مدت ده روز برای بازدید علاقه‌مندان برپا است./935/پ202/س
ارسال نظرات