۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۴۷۴۰

نخستین قرآن طلاکوب شده جهان رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه ولادت امام حسن مجتبی (ع)، نخستین قرآن طلاکوب شده در سطح جهان اسلام در آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان آمل رونمایی شد.
قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم رونمایی از این قرآن نفیس صبح امروز با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان آمل و جمعی از اقشار مختلف مردم شهرستان آمل در آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم ( ع ) برگزار شد.

خالق نخستین قرآن طلاکوب شده جهان اسلام در مراسم رونمایی از این اثر گفت: اقدامات اولیه این اثر آسمانی از سال 75 در آمل آغاز و پس از گذشت حدود 14 سال با نگارش و تهذیب ویژه در تمام صفحات آن به پایان رسید.

نادرعلی تبار، خالق نخستین قرآن طلاکوب شده جهان اسلام، ارتفاع این قرآن نفیس را حدود 30 در 40 سانتی متر و وزن کامل آن را حدود 20 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: برای طلاکوب کردن این قرآن نفیس حدود شش کیلوگرم طلای 18 عیار استفاده شده است.

وی تصریح کرد: روی جلد این قرآن طلاکوب شده عکس بارگاه منور امام رضا ( ع ) و کلمه طلایی شده القرآن الکریم نقش بسته است.

این هنرمند 47 ساله آملی که به صحافی قرآن و کتاب های مذهبی در این شهرستان مشغول است، هدف از این اقدام خود را به نیت امام رضا (ع)، امامزاده ابراهیم (ع)، شادی روح شهدا و امام شهدای انقلاب بیان کرد.

علی تبار خاطرنشان کرد: نخستین قرآن طلاکوب شده جهان اسلام که به نام مبارک امام رضا (ع) مزین شده پس از رونمایی در آمل برای تحویل به موزه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس انتقال داده خواهد شد./950/پ202/ف.

ارسال نظرات