۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۸۴۸۱۹

راه اندازی یک مدرسه علمیه جدید در مراغه

خبر گزاری رسا ـ امام جمعه مراغه از پایان کار احداث و پذیرش طلبه در سومین مدرسه علوم دینی این شهر خبر داد.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، عضوخبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع در کنار مسجد ملا معزالدین مراغه احداث شد.

وی با بیان این‌که مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) سومین مدرسه علمیه مراغه خواهد بود، خاطر‌نشان کرد: این مدرسه علمیه با گنجایش پذیرش 130 طلبه و با کمک‌های مردمی ساخته شد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ا بیان این‌که حوزه‌های علمیه مراغه با روندی رو به رشد به یکی از پایگاه‌های مهم آموزش طلاب در شمال غرب کشور تبدیل شده است، گفت: با راه‌اندازی مدرسه علمیه امام حسن(ع)‌، 130 طلبه جدید نیز در این مرکز مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 450 نفر طلبه برادر در نه پایه تحصیلی و 150 طلبه خواهر در شهرستان مراغه مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی تصریح کرد: امروزه با احیای مدارس علوم دینی مراغه، این شهر در کنار تبریز و بناب به یکی از قطب‌های آموزش علوم حوزوی در آذربایجان شرقی تبدیل شده است.

امام جمعه مراغه با تشریح سابقه دیرین مراغه در دیانت و مدنیت اظهار داشت: بنا بر اظهار صریح علما، در دورانی شهر مراغه میزبان محدثین جهان اسلام و حوزه‌های علمیه این شهر از رونق وصف‌ناپذیری برخوردار بوده است./935/پ202/س
ارسال نظرات