۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۸۴۸۹۲
امام جمعه چالوس:

اهل بیت معدن کرامت و انسان‌دوستی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس گفت: همه معصومین(ع) به ویژه امام حسن مجتبی(ع) در انسان‌ دوستی و یاری محرومان پیشگام بودند.
امام جمعه چالوس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چالوس، حجت الاسلام مهدی راشدی، امام جمعه چالوس، امروز در مراسم کلنگ زنی توسعه امام زاده قاسم روستای ورازده بخش چمستان نور کرامت را از ویزگی های بارز امام حسن‌(ع) دانست و گفت: همه معصومین(ع) کرامت داشتند؛ اما به جهت شدت توجه امام حسن(ع) به مردم کریم اهل بیت لقب گرفتند و روایت است هر کس برای رفع گرفتاری مسلمانی قدم بردارد خداوند حسناتی برابر حسنات همه مؤمنان به او می‌دهد.

امام جمعه چالوس ماه رمضان را مائده و سفره الهی برای روزه‌داران عنوان کرد و گفت: خداوند این سفره را برای بندگان مسلمان و مؤمن خود گستراند تا از آن فیض و بهره کافی معنوی ببرند.

وی گفت: رمضان ماه خلوص، توجه به خود و تبدیل و تغییر افکار، صفات، اخلاق و روحیات انسان‌ها به سوی بهترین‌ها است، توجه به خود و عموم مردم از خصوصیات این ماه است.

حجت الاسلام راشدی افزود: دلیل احترام مردم ما به امامزاده‌ها به جهت منسوب بودن‌شان به ائمه اطهار(ع) است و از این امامزاده‌ها خیرات و برکات زیادی نصیب‌ مردم شده است که اگر لطف و عنایت نمی‌دیدند برای حفظ بقاع آنها تلاش نمی‌کردند.

امام جمعه چالوس با اشاره به وجود امامزادگان فراوان در مازندران گفت: امامزادگان مازندران را منطقه امن خود می دانستند؛ زیرا برخلاف دیگر نقاط، مردم این استان به خاطر انتساب به ائمه(ع) به ایشان احترام می گذاشتند و خدمت می کردند.

وی تصریح کرد: امامزاده‌ها حرم‌های شریفی هستند که دل‌های مؤمنان به سوی آنها متوجه خواهد شد و اظهار ارادت خواهند کرد.

حجت الاسلام راشدی خاطر‌نشان کرد: ما به واسطه امامزادگان به برکت، عزت و آبرو می رسیم و همان‌گونه که در زیارت عاشورا می خوانیم به عزت و آبروی امام حسین(ع) به ما آبرو بده؛ از این رو باید در حفظ آبرو تلاش کنیم، حرمت داری وظیفه ما است و نباید کاری کنیم که مورد غضب خداوند واقع شویم.

امام جمعه چالوس از همگان خواست همت کنند تا در احداث و گسترش امامزاده تسریع شود./950/پ202/س
ارسال نظرات