۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۸۴۸۹۹
عصر پنج شنبه؛

هیاتی از جنبش شیعی امل لبنان، با آیت الله مکارم شیرازی دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ هیاتی بلندپایه از جنبش شیعی لبنان، عصر پنج شنبه با حضور در شهر مقدس قم، با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کردند.
ديدار هيئت جنبش شيعي امل لبنان با آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماری از اعضای بلند پایه جنبش شیعی امل لبنان و اعضای دولت این کشور، عصر امروز پنج شنبه، با سفر به شهر مقدس قم، با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت و کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که به مناسبت سی و دومین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی انجام شد، خلیل حمدان، رییس هیات اعزامی و معاون جنبش شیعی امل لبنان، شیخ سید بشیر مرتضی، مشاور دادگاه جعفری شیعیان لبنان، علی عبدالله وزیر ورزش و جوانان کشور لبنان و ایوب حمید، نماینده مجلس لبنان و وزیر سابق دولت لبنان به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل این کشور و همچنین مساله ربوده شدن امام موسی صدر پرداختند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با تجلیل از شخصیت و خدمات امام موسی صدر، وی را فردی عالم و سیاستمداری توانا توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی مساله روبده شدن وی گفت: خدمات وی در لبنان و دفاعیات امام موسی صدر از امام راحل و انقلاب اسلامی همواره در خاطره ها خواهد ماند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امام موسی صدر اختصاص به لبنان و ایران ندارد تاکید کرد: بر همه لازم است که مساله ربوده شدن وی را با جدیت پیگیری و دنبال کنند.

خلیل حمدان معاون جنبش شیعی امل لبنان نیز در این دیدار با قدردانی از ابراز لطف این مرجع تقلید در سخنانی ابراز داشت: هرچند تلاش های بسیاری برای مساله و وضعیت امام موسی صدر انجام شده است، اما ما با کمک جمهوری اسلامی ایران به دنبال نتایج و روشن شدن این قضیه هستیم.

سید بشیر مرتضی مشاور دادگاه جعفری شیعیان لبنان نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه امام موسی صدر گفت: وی روح حقانیت را در لبنان ایجاد کرد و از جایگاه بسیار رفیع و برجسته ای برخوردار بود و پیگیری مساله ربوده شدن وی به تلاش های همه جانبه ای نیاز دارد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات