۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۸۵۰۶۲
مسؤول بسیج طلاب آذربایجان شرقی:

فقدان بصیرت بزرگ‌ترین مانع در ترویج فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی‌، بزرگ‌ترین مانع در گسترش فرهنگ اسلامی را فقدان بصیرت سیاسی و دینی جوامع عنوان کرد.
بصيرت
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، حجت‌الاسلام عبدالرحیم سرایی، در سومین محفل انس با قرآن در حسینیه امام خمینی‌(ره)، با اشاره به شرایط حاکم در دوران سیاسی امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: بزرگ‌ترین مانع در هر زمان در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی و دینی فقدان بصیرت سیاسی و دینی جوامع بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمان امام حسن(ع) نیز وجود خوارج فاقد بصیرت، شعور و سرشار از دنیازدگی و فرومایگی باعث شد امویان زمام حکومت را به دست گیرند و دین اسلام را به انحراف بکشانند که در نهایت امام حسین‌(ع) با رویکردی انقلابی و استشهادی توانست این جریان را متوقف سازد.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم سرایی با تاکید بر ولایت مداری در کوران حوادث و فتنه ها افزود: اگر مسلمانان در هر زمان فاقد شاخص بصیرت باشند نمی‌توانند از گرداب فتنه‌ها جان سالم به در ببرند.

مسوول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی گفت: بزرگ‌ترین مانع در اشاعه فرهنگ اسلامی فقدان بصیرت سیاسی و دینی جوامع بوده است. ادامه داد: امروز بزرگ‌ترین رسالت و تکلیف ما این است که علاوه بر بصیرت‌ افزایی، در دفاع از حریم ولایت غفلت نورزیم، چرا که ولایت بهترین شاخص بصیرتی است که می‌تواند کشتی دین و انقلاب را به ساحل نجات برساند.

لازم به یادآوری است، این مراسم با اهدای جوایزی به 20 نفر از شرکت کنندگان مسابقه خورشید ولایت و فرهنگ سربازی پایان یافت./935/د103/س
ارسال نظرات