۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۵:۲۴
کد خبر: ۸۵۱۲۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

سرنوشت انسان‌ها در قرآن مقدر شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که مقدرات همه انسان‌ها در قرآن تعیین شده است،‌گفت: اگر به قرآن به خوبی عمل کنیم مقدارت خوبی خواهیم داشت و اگر عمل نکنیم مقدارت خوبی را نخواهیم دید.
آيت الله ناصر مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شب نوزدهم ماه رمضان در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) با بیان این که شب قدر، شب تعیین مقدرات است، اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند خداوند به صورت اجباری مقدرات را تعیین می‌کند در حالی که این برداشت اشتباه است.

وی افزود: خداوند حکیم است و شخص حکیم بدون حساب کاری انجام نمی‌دهد؛ بنابراین خداوند حکیم تقدیراتش هم حکیمانه است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: هر قدر ایمان، اخلاق و اعمال ما بهتر باشد به همان نسبت مقدارت ما در شب قدر عالی‌تر خواهد بود؛ زیرا تقدیر و تعیین از سوی خداوند براساس شایستگی ها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه یکی از راه‌ها رفتن به سوی خداوند را توبه دانست و افزود: ما در این شب‌ها برای رفتن به نزد خداوند باید خودمان را از آلودگی‌ها و گناهان پاک کنیم تا خداوند نیز ما را بپذیرد و یکی از راه‌های پاکی، توبه است که باید به درگاه خداوند انابه کنیم و از او بخواهیم گناهان ما را ببخشد و از سر تقصیراتمان بگذرد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که شب قدر، شب نزول قرآن است، خاطر نشان کرد: قرآن در چنین شبی یک جا بر قلب پیامبر نازل شد، به همین دلیل این شب را شب قدر و شب نزول قرآن می‌نماند.

وی یادآور شد: مقدرات همه ما انسان‌ها در قرآن تعیین شده است اگر به قرآن به خوبی عمل کنیم مقدارت خوبی خواهیم داشت و اگر عمل نکنیم مقدارت خوبی را نخواهیم دید./917/پ202/ص

ارسال نظرات