۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۸۵۲۴۴
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

اندیشه و ذهن آدمی باید شب قدر را درک کند

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: رحمت خداوند در تمامی لحظه‌ها بر سر انسان گسترانیده شده است و این فرصتی برای بندگان است تا از گناهان خود توبه کرده و به سوی خداوند بازگردند.
حجت الاسلام والمسلمين مبلغي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد مبلغی، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت مولای متقیان علی(ع) با بیان این‌که در تمامی طول سال فرصت برای بازگشت به سوی خداوند فراهم است، گفت: رحمت خداوند در تمامی لحظه‌ها بر سر انسان گسترانیده شده است و این فرصتی برای بندگان است تا از گناهان خود توبه کرده و به سوی خداوند بازگردند.

وی با اشاره به اینکه در کنار این لحظات فرصتهای ویژه‌ای نیز وجود دارد، بیان کرد: ماه رجب، شعبان و رمضان فرصتهای ویژه‌ای هستند که انسان می‌تواند معنویت بیشتری را کسب کند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: درمیان این فرصتهای ویژه، فرصتهای نابی قرار داده شده است که فرصتهای طلایی برای انسان است که یکی از این فرصتها شب قدر است.

وی با تاکید بر این‌که آنچه در شبهای دیگر قابل تحصیل نیست در شب قدر دست یافتنی است بیان کرد: شب قدر شبی است که سرنوشت انسان در آن رقم می‌خورد و اگر رحمتی فرود آمد رحمت تنها به همان لحظه معطوف نیست.

حجت‌الاسلام مبلغی با بیان اینکه ما باید قدردان شبهای قدر باشیم ابراز داشت: رحمت فرود آمده در این شبها تعیین کننده سرنوشت است و ما باید سعی کنیم تا هرچه بیشتر از این شبها بهره‌مند شده و در کسب معنویت آن کوشا باشیم.

وی احیا و شب زنده‌داری را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: دعاهایمان در این شبها باید مملو از میل و امید به رحمت خداوند باشد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه هنگام دعا ذهن و قلب هر دو باید متوجه خداوند باشد بیان داشت:اندیشه و ذهن آدمی باید شب قدر را درک کند و قلب آدمی نیز باید به این درک برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: قلب آدمی باید جایگاه محبت خداوند باشد و نسبت به خداوند شوقی همراه با خوف داشته باشد و فعل و عمل را در کنار یکدیگر قرار داده و از خداوند طلب بخشش و آمرزش کند.

براساس گزارش ایسکا، حجت‌الاسلام مبلغی به نحوه دعا در این شبها اشاره کرد و بیان داشت: خواسته‌های معنوی، بخشودگی گناهان و خواسته‌های دنیوی از جمله مواردی است که آدمی در دعاهای خود به آن اشاره دارد و بهتر نیز آن است که انسان در دعا ابتدا برای سایرین و سپس برای خود دعا کند. /920/د102/ع

ارسال نظرات