۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۸۵۳۱۷
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

ایستادگی در برابر فتنه گران و بهم زنندگان وحدت ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور ، تلاش برای برهم زدن وحدت جامعه اسلامی را از جمله نقشه های دشمنان خواند و تاکید کرد: ما باید سعی کنیم در برابر فتنه گران و کسانی که می خواهند به وحدت جامعه اسلامی آسیب برسانند با قاطعیت و تمام توان ایستادگی کنیم.
مصطفي پور محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور، در بیست و یکمین شب ماه رمضان، در مراسم احیای این شب بزرگ که از سوی هیات و کانون خادم الرضا(ع) در تکیه شاه خراسان قم برگزار شد، با اشاره به فضیلت لیالی قدر، بر ضرورت بهره گیری بیشتر مؤمنان و متدینان ازاین فرصت جهت خودسازی و توجه به خدا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شب قدر گرانقدرترین شب سال است اظهار داشت: بندگان صالح و مخلص خداوند باید در این شب های عزیز و مبارک برای تقدیر یک سال خود برنامه ریزی و بهره گیری کنند و از خدا بخواهند که همواره آنها را در مسیری قرار دهد که تنها رضایت او در آن است.

حجت الاسلام پورمحمدی، شب قدر را شب تعیین و تقدیر سرنوشت انسان ها دانست و تاکید کرد: افراد صالح و مؤمن باید از درگاه ایزد تبارک برای تعجیل در فرج حضرت صاحب الامر و و شکل گیری هر چه زودتر جهانی امام عصر(عج) دعا کنند.

وی دوری از خدا را عامل مهم گمراهی عنوان و همچنین علت بروز بیشتر اختلافات در جامعه را در بی توجهی به این اصل مهم ذکر کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی، تلاش بی وقفه برای بدست آوردن موقعیتی برتر تحت هر شرایطی و به هر قیمتی و زیر پا گذاشتن اخلاق و انسانیت را از مصادیق بارز منافات و ضدیت با شریعت اسلام ارزیابی کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور، برترین جلوه شب قدر را شب زنده داری دانست و افزود: ماه رمضان ماه خالص سازی است؛ رمضان دل ها را آماده می کند و به پرواز در می آورد.

وی در ادامه با ابراز تاسف و انتقاد از رواج ناهنجاری ها در سطح جامعه گفت: وجود پرونده های قضایی فراوان در محاکم قضایی، نشان دهنده بی توجهی به خط و مشی سازنده ای است که اسلام ترسیم کرده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به شرایط حساس و موقعیت کنونی جمهوری اسلامی، تاکید کرد: باید از هر گونه رفتار منافقانه و فتنه گرانه در جامعه پرهیز شود؛ ایجاد نزاع و درگیری و همچنین ایجاد اختلاف و دودستگی ها بر سر هر چیز کوچک، به هیچ وجه با شان و جایگاه جامعه اسلامی سازگاری ندارد.

وی تاکید کرد: باید در پایبندی به ارزش های دینی و اخلاقی قاطع باشیم، اتهام زنی به افراد با هدف کنار زدن آنها و تلاش برای پراکندن بذر اختلاف و کینه به هیچ وجه در شان جامعه اسلامی نیست و باید به شدت از آن اجتناب کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جذب حداکثری و دفع حداقلی تصریح کرد: مقام معظم رهبری اساس نظام را به جذب همه آنهایی که مسیر عزت اسلام و انقلاب و راه امام و رهبری را طی می کنند دانسته اند و باید به این موضوع کاملا توجه کرد.

وی تاکید کرد: ما باید حواسمان جمع باشد؛ یک زمان تصور نکنیم وحدت همان چیزی است که ما می گوییم و با این کار اختلافات و سوء ظن را در جامعه تشدید و هر کسی را دوست داریم دفع کنیم، این موضوع به هیچ وجه جالب نیست و باید از آن اجتناب کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی، با تاکید بر اینکه باید در برابر فتنه گران و کسانی که قصد بهم زدن اتحاد و همدلی امت اسلام را دارند ایستاد گفت: یکپارچگی و یکدلی جامعه اسلامی برای کفار و دشمنان بسیار سخت است، ما باید سعی کنیم در برابر فتنه گر و کسی که می خواهد به وحدت جامعه اسلامی آسیب برساند با قاطعیت و تمام توان ایستادگی کنیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات