۱۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۸۵۳۶۵

برگزاری مراسم شب های قدر در 150 کانون مساجد گیلان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه امور مساجد گیلان، از برگزاری مراسم ویژه شب های قدر در 150 کانون فرهنگی و هنری این استان خبر داد.
مراسم شب قدر
حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم، مسؤول دبیرخانه امور مساجد گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، از برگزاری مراسم ویژه شب های قدر در 150 کانون فرهنگی، هنری این استان خبر داد.

وی با تسلیت ایام پر فضیلت قدر گفت: شب قدر شبی است که سرنوشت سالانه انسان با ملاحظه ارادی و اختیار و قابلیت های او نوشته می شود.

حجت الاسلام پور ابراهیم ادامه داد: در این شب که شب نزول قرآن به شمار می آید امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده و قابلیت انسان است، رقم زده می شود.

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: امسال 150 کانون فرهنگی، هنری مساجد گیلان مراسم ویژه احیا و عزاداری شب های قدر را برگزار می کنند.

به گفته وی برگزاری محفل انس با قرآن، سفره کریمانه، یادواره شهدا، ایستگاه صلواتی و ضیافت افطار از برنامه های کانون های مساجد در شبهای قدر است.

حجت الاسلام پور ابراهیم تعیین سرنوشت انسان ها در گرو همت و تلاش انسان ها است، هر چقدر این همت در زندگی دنیوی و اخروی بیشتر باشد به همان اندازه در تعیین سرنوشت نیز موثر است.

وی استجابت دعا را نیازمند بسترسازی مناسب دانست و اظهار داشت: دعا زمانی موثر است که زمینه استجابت دعا در انسان ها فراهم شود در واقع زمانی توبه ما پذیرفته می شود که زمینه پذیرش توبه را در خود ایجاد کنیم.

حجت الاسلام پور ابراهیم ادامه داد: لازمه توبه و زمینه استجابت دعا این است که نسبت به گذشته و اشتباهات خود آگاهی پیدا کنیم و برای جبران آن تلاش کرده و پشیمانی قلبی نسبت به آنچه رخ داده داشته باشیم.

وی شب های قدر را بهترین فرصت برای توبه به در گاه خدا و استجابت دعا دانست و اظهار داشت: قرآن مجید شب قدر را معادل با هزار ماه دانست یعنی فضیلت این شب برابر با هزار ماه است./950/پ202/س
ارسال نظرات