۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۸۵۴۴۱

آیت الله شبستری خواستار ترویج تفسیر قرآن در مجالس دینی شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار توجه بیش از پیش استادان حوزه های علمیه به مسأله تفسیر قرآن در مجالس دینی شد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جلسه ستاد تفسیر قرآن کریم آذربایجان شرقی امروز با حضور آیت الله شبستری و شماری از علما و اساتید حوزه علمیه در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر تدبر در آیات نورانی قرآن اظهار داشت: نباید کاری کنیم که روز قیامت قرآن از ما شکایت کند که خدایا این قوم مرا مهجور گذاشتند.

وی با بیان برخی از اعترافات اهل کتاب در مورد عظمت قرآن مجید گفت: طبق فرمایش امیر مؤمنان علی(ع) نباید طوری شود که کشور های غیر مسلمان در عمل به قرآن از ما مسلمانان سبقت بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خواستار توجه بیش از پیش علما و اساتید حوزه های علمیه به مسأله تفسیر قرآن در مجالس دینی شد.
 
وی با انتقاد از کم توجهی نسبت به مفاهیم قرآن در مجالس دینی و مذهبی گفت: متأسفانه هنوز پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی گاهی مشاهده می شود قرآن و در جامعه اسلامی مهجور مانده است.

آیت الله شبستری با تأکید بر برپایی جلسات تفسیر و درک مفاهیم قرآن در مساجد گفت: بیش از پنجاه نفر از روحانیان برای اجرای طرح تفسیر مداوم و منظم قرآن کریم در مساجد اعلام آمادگی کرده اند.

امام جمعه تبریز با تقدیر از متولیان قرآنی استان تاکید کرد: همه وظیفه دارند در حد توان و مسؤولیت خود در همگانی کردن مفاهیم و حکمت های قرآن تلاش کنند.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه با اشاره به اجرای طرح تلاوت نور و توزیع تفاسیر همراه در استان خاطر نشان کرد: برای رفع مهجوریت از این کتاب آسمانی، باید جلسات تفسیر قرآن در مساجد استان به ویژه تبریز به صورت تخصصی و عمق بیشتر توسعه یابد.

همچنین حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز و مسؤول ستاد تفسیر استان گزارشی از عملکرد این ستاد را ارایه کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات