۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۸۶۱۶۰
آیت الله طبرسی:

متولیان فرهنگی زمینه نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی را فراهم کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نسل امروز در شرایط کنونی پیش از هرزمان دیگری نیازمند مطالعه است، گفت: باید زمینه تقویت فرهنگ کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه از سوی متولیان فرهنگی کشور فراهم شود.
آيت الله نورالله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در حاشیه نمایشگاه هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با بیان این که کتاب و کتاب خوانی از ارزش بسیار والایی در دین مبین اسلام برخوردار است، گفت: در روایات اسلامی بسیاری به خواندن کتاب و ترویج این فرهنگ تأکید شده است.

وی به رهنموهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند که فرهنگ کتابخوانی باید به خانه های منتقل شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسأله کتاب و کتابخوانی همواره برای بشر تازگی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل هیچ گاه با پیشرفت عالم و تکنولوژی از بین نخواهد رفت و همواره جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که کتاب وسیله ای برای ورود علوم دیگر به زندگی انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باید به مقوله کتاب و کتابخوانی در جامعه ما بیشتر توجه شود.

وی با تأکید براین که امروز باید فرهنگ مطالعه در میان نسل جوان جامعه تقویت شود، تصریح کرد: نسل امروز جامعه ما در شرایط کنونی پیش از هرزمان دیگری نیازمند مطالعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همین که خداوند معجزه آخرین سفیرش روی زمین را کتاب قرار داده است خود نشان دهنده جایگاه کتاب و کتابخوانی درجامعه است.

امام جمعه ساری با تأکید بر این که باید زمینه تقویت فرهنگ کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه از سوی متولیان فرهنگی کشور فراهم شود، خاطرنشان کرد: توسعه کتابخوانی در زمینه‌های گوناگون و افزایش آگاهی‌ها از طریق مطالعه برای نجات یک ملت، مسأله‌ای ضروری و اجتناب است.

آیت الله طبرسی ادامه داد: دسترسی آسان به کتاب و سوق دادن نسل جوان به مطالعه افزون بر کتاب‌های درسی از جمله راهکارهای اشاعه فرهنگ مطالعه در جامعه است./950/پ202/س
ارسال نظرات