۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۸۶۳۸۱

برگزاری همایش همت و تلاش در فرهنگ اسلام و ایران در گرگان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، از برگزاری نخستین همایش علمی پژوهشی «همت و تلاش در فرهنگ اسلام و ایران اسلامی» در این استان خبر داد.
غلامرضا منتظري، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، غلامرضا منتظری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین همایش علمی پژوهشی «همت و تلاش در فرهنگ اسلام و ایران اسلامی» در استان خبر داد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف افزود: همزمان با پنجمین جشنواره منطقه ای سیره نبوی و معارف علوی استان های شمالی کشور همچون مازندران، گلستان، قزوین، گیلان، خراسان شمالی، زنجان، سمنان این همایش بزرگ در گرگان برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ترویج فرهنگ کار و تلاش در اذهان عمومی با الهام از آیات و روایات، ارائه تصویری روشن از جلوه های کار و تلاش در زندگانی معصومین، آشنا کردن نسل جوان با مضرات بیکاری و تعمیق رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی را ازجمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش بزرگ عنوان کرد.

وی جلوه های کارو تلاش در زندگانی پیامبران و امامان، مصادیق محبوب بودن کاروتلاش و منفور بودن کسالت و تنبلی در اسلام، تاثیر کار و تلاش در ارتقای زندگی فردی و اجتماعی، پیامدهای بیکاری در زندگی و گرایش به ناهنجاری های اجتماعی، تأثیر کار و تلاش در رشد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور، تأثیر کار و تلاش در تقویت روحیه و شادابی، جایگاه همت و تلاش در فرهنگ و آداب ایران اسلامی، رابطه همت و تلاش با سرفرازی ملت ما، صاحبان اراده و همت در بستر تاریخ اسلام و ایران را مهم‌ترین محور‌های این همایش اعلام کرد.

منتظری خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را شامل مقاله، پایان نامه، طرح های پژوهشی و سایر آثار مرتبط در20 صفحه A4 تایپ شده با 2003 word همراه چکیده مقاله و CD به نشانی دبیرخانه همایش در گلستان، گرگان، بلوار شهید شکاری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، معاونت فرهنگی، دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری سیره نبوی و علوی ارسال و یا جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره های0171- 2220266-2251321 تماس حاصل کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات