۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۸۶۵۰۴
استاد حوزه و دانشگاه؛

از تمام ظرفیت های بین المللی برای مقابله با هتاکان استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده زبان های خارجی دانشگاه باقر العلوم(ع) با محکوم کردن جسارت به قرآن گفت: لازم است به گفتگو های میان ادیان همچنان ادامه دهیم و در یک اقدام جمعی و مشترک با نشان دادن حساسیت جلوی این اقدامات را بگیریم.
از تمام ظرفیت های بین المللی برای مقابله با هتاکان استفاده شود


حجت الاسلام سید محمود موسوی، رییس دانشکده زبان های خارجی دانشگاه باقر العلوم(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: افراد نادان با سوزاندن قرآن و هتک حرمت به مشعل فروزان هدایت موجبات روی آوردن افراد به سوی قرآن را فراهم می آورند و نمی توانند با توهین به این کتاب آسمانی و معجزه جاودان الهی طرفی ببندند و کاری از پیش ببرند.

وی با اشاره به این نکته که کسانی که این اقدامات را انجام می دهند از عوامل صهیونیست و یهودیان افراطی هستند در ادامه افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند لایه های پنهان کاخ سفید و صهیونیست¬هایی که در کاخ سفید نفوذ کرده اند به این توطئه ها دامن می زنند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ای از قرآن بیان داشت: خداوند در قرآن می فرماید « بطور مسلّم، دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت؛ و نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانی می‌یابی که می‌گویند ما نصاری هستیم، این بخاطر آن است که در میان آنها، افرادی عالم و تارک دنیا هستند و آنها در برابر حق تکبّر نمی‌ورزند. »

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: شیوه برخورد با هتاکان را رهبر معظم انقلاب تعیین کردند و ما مسلمانان با حفظ وحدت، نشان دادن واکنش درخور و مناسب و نشان دادن حساسیت به این گونه اقدامات توهین آمیز با برپایی راه پیمایی ها و تجمعات، انزجار خود را از این عمل ننگین ابراز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: علمای بزرگوار شیعه و مراجع تقلید در بیانیه های مختلف فرمودند ما به هیچ وجه مقابله به مثل نمی کنیم و قرآن این اجازه را به ما نمی دهد، ما با منطق برگرفته از آموزه های قرآنی پاسخ آنان را در عرصه اندیشه و محافل فکری خواهیم داد و رساتر از همیشه پیام حیاتبخش قرآن را به گوش جهانیان خواهیم رساند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به این نکته که عمل احمقانه آنان موجب روی آوردن بیشتر به قرآن و اسلام خواهد شد تأکید کرد: دشمنان اسلام با تبلیغات فراوان سعی کردند حادثه یازده سپتامبر را به مسلمانان و قرآن نسبت دهند درحالی که این تبلیغات منفی درباره اسلام زمینه روی آوردن بیش از پیش افراد به قرآن و اسلام را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: این کار آنقدر شنیع و شرم آور هست که علمای مسیحی و یهودی نیز از آن تبری می جویند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، این کاری نیست که بتوان به دوش مسیحیان و یهودیان متدین انداخت. کاری سیاسی است که با هدف تفرقه انداختن میان مسلمانان و مسیحیان طراحی شده است.

حجت الاسلام موسوی به ارائه راهکار های مناسب در مقابله با این عمل پرداخت و گفت: لازم است به گفتگو های میان ادیان همچنان ادامه دهیم و در یک اقدام جمعی و مشترک با نشان دادن حساسیت جلوی این اقدامات را بگیریم.

وی در پایان گفت: لازم است با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت های بین المللی و به ویژه سازمان کنفراس اسلامی و اتحادیه بین المجالس اسلامی با این گونه اقدامات مقابله کنیم./919/
ت302/ع




ارسال نظرات