۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۸۶۷۰۳

یادواره شهدای طلاب حوزه علمیه نمازی خوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق‌(ع) یادواره بیست شهید طلبه و روحانی حوزه علمیه نمازی خوی برگزار شد.
روحانيت و دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، روز گذشته به مناسبت سالروز شهادت رییس مذهب شیعه یادواره بیست تن از شهدای طلاب حوزه علمیه نمازی خوی با حضور خانواده‌های معزز شهدا، مسؤولان، روحانیان، استادان و طلاب حوزه علمیه نمازی برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان سلماس، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: عصر امام صادق‌(‌ع‌) یکی از طوفانی‌ترین ادوار تاریخ اسلام است که اغتشاش ها و انقلاب های گروه‌های مختلف، از جمله انقلاب‌«‌ابو سلمه» در کوفه و «‌ابو مسلم» در خراسان و ایران از مهم‌ترین آنها به شمار می‌رود.

عصر امام صادق، عصر طلایی ترویج احکام و تربیت اسلامی

وی در ادامه عصر آن حضرت را، عصر برخورد مکتب ها و ایدئولوژی ها و عصر تضاد افکار فلسفی و کلامی مختلف عنوان و اظهار کرد: این تضاد در مکتب ها از برخورد ملت مسلمان با مردم کشورهای فتح شده و نیز روابط مراکز اسلامی با دنیای خارج، به‌وجود آمد و در مسلمانان شور و هیجانی مضاعف برای فهمیدن و پژوهش پدید آورد.

امام جمعه سلماس ادامه داد: امام صادق‌(‌ع‌) با کناره گیری از جنجال های سیاسی، از آغاز امامت در نشر معارف اسلام، گسترش قوانین و احادیث راستین دین اسلام، تبلیغ احکام و تعلیم مسلمانان کمر همت بست و توانست عصر طلایی در ترویج احکام و تربیت اسلامی ایجاد کند.

شهدا بیمه کننده انقلاب و ملت ایران

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از برگزارکنندگان یادواره شهدای طلاب اظهار داشت: تجلیل از مقام شامخ شهدای روحانیت، انتقال ارزش ایثار و شهادت به جامعه، معرفی الگوهای صحیح رفتاری به نسل جوان و همچنین ثبت واقعیت‌های تاریخ انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس را می توان از برکات برگزاری این یادواره به شمار آورد.

وی در ادامه شهدا را بیمه کننده انقلاب و ملت ایران عنوان و تصریح کرد: شهدا در طول انقلاب اسلامی تاکنون، برکات زیادی را برای انقلاب به ارمغان آورده اند.

درخشنده‌ترین جهاد، جهاد علما است

امام جمعه سلماس در ادامه با بیان این‌که جهاد علمای شیعه در تاریخ اسلام از درخشش خاصی برخوردار است، اذعان داشت: روحانیت شیعه افزون بر نقش هدایت و رهبری، با حضور در متن مردم در مبارزات حق علیه باطل همواره پیشتاز بوده اند که حضور روحانیان در هشت سال دفاع مقدس گواه بر این مدعا است.

وی ادامه داد: اکنون حفاظت از ارزش های اسلامی بر دوش روحانیون و طلاب قرار دارد و هر زمان که لازم باشد طلاب علوم دینی قلم را بر زمین گذاشته و اسلحه به دست وارد میدان جنگ با دشمنان می‌شوند.

حجت الاسلام موسوی در پایان خاطر‌نشان کرد: امروز اگر شهدا را رفیق و الگوی رفتاری خود قرار دهیم، به یقین از مسیر اصلی انقلاب اسلامی جدا نخواهیم شد.

گفتنی است، یادواره شهدای طلاب حوزه علمیه نمازی به همت دفتر امام جمعه، مدیریت حوزه علمیه نمازی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد مراسم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه علمیه نمازی برگزار شد./938/پ202/س

ارسال نظرات