۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۶۷۳۶
امام جمعه تهران:

عالم دینی کسی است که ولایت پذیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تاکیدکرد: عالم دینی واقعی فردی است که در قانون و نظام بگنجد و در حکومت دینی خودش را عضو بداند و ولایت پذیر باشد.
حجت‌الاسلام كاظم صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه گذشته، 13 مهرماه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله احمدی فقیه یزدی در مسجد اعظم قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که فرموده است تقوا داشته باشید و به رسول ایمان بیاورید، افزود: تاکید آیه بر ایمان به پیامبر(ص) برای این است که اداره حکومت با یک رهبر امکان پذیر است و عالم دینی فردی است که خود را در قالب قانون و نظام قرار دهد و خودش را در حکومت دینی عضو بداند و ولایت پذیر باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی عالمان واقعی تصریح کرد: عالم هواپرست و دنیا پرست نمی تواند انسان ها را هدایت کند زیرا کسی که خودش راه را گم کرده است چگونه می تواند دیگران را به مسیر درست راهبری کند.

وی بیان اینکه همه شیعیان رعیت امام زمان(عج) هستند، عنوان کرد: امام عصر نسبت به حوزه و فقها و علما و کسانی که لباس روحانیت و علم به تن دارند عنایت مخصوص دارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اسلام دین علم و دانش است و در بینش قرآنی، جامعه بشری مسبوق به علم است و نه جهل و خداوند اولین انسان را خلیفه قرار داد و مجوز آن هم علم بود.

وی افزود: یک استاد حوزه و کرسی نشین فقاهت و تفسیر و علوم اسلامی باید مظهر رحمانیت خداوند باشد یعنی معلم قرآن در عرفان و آیات الاحکام و حکومت قرآن و ...باید جلوه و آئینه ای از رحمانیت حضرت حق باشد.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به تفاوت های ملائکه با انسان اظهارکرد: از ویژگی های آدم این است که فعلیت تدریجی دارد و از هیچ به همه چیز می تواند برسد و در این صورت هر کس در هر مرتبه ای خلیفه مطلق خدا می شود.

وی با بیان اینکه علم و اخلاق و عقل سه پایه سعادت بشر هستند ادامه داد: این سه عامل که در زمان امام عصر به مرحله تکامل می رسد، می تواند انسان را به رتبه خلیفة الهی برساند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به شان انبیاء و فقها و مبلغان براساس آنچه در قرآن بیان شده اظهارکرد: مبلغان واقعی کسانی هستند که اگر می خواهند رسالت الهی را به بندگان برسانند خودشان باید اهل خشیت و اهل ذکر باشند.

امام جمعه موقت تهران تاکیدکرد: بر همین اساس حوزه ها با سایر کانون های علمی متفاوت و متمایز هستند زیرا اول تزکیه و تذهیب است و بعد تعلیم.

وی تصریح کرد: با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اظهارکرد: لغزش عالمان، جدال منافق با استفاده از قرآن و فریفتگی دنیا سه چیزی است که پیامبر آنها را به عنوان سه چیز وحشتناک برای امت خود بیان کرده است./ 925/پ202/ص
ارسال نظرات