۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۸۶۸۶۶
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

بیش از 360 مدرسه قرآنی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از اختصاص سه میلیارد و 620 میلیون ریال جهت راه اندازی 362 مدرسه قرآنی در این استان خبر داد و گفت: مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم مهم‌ترین وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است.
رييس سازمان آموزش و پرورش مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عبدالوحید فیاضی، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، امروز در جلسه راه اندازی مدارس قرآنی اختصاص سه میلیارد و 620میلیون ریال جهت راه اندازی 362 مدرسه قرآنی در این استان خبرداد و گفت: قرآن آموزی و ترویج فرهنگ قرآنی به عنوان یکی از وظایف و دغدغه اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به این که راه‌اندازی مدرسه قرآنی مورد تأکید وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: باید به صورت اساسی در نهادینه کردن روح قرآن در دانش آموزان برنامه ریزی شود. 

فیاضی با تأکید براین نکته که تربیت در آموزش و پرروش باید تربیت قرآنی باشد، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت مدارس قرآنی، رفتار دانش آموزان باید تبدیل به رفتار قرآنی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران مدارس را پیگیری موضوع مدرسه قرآنی دانست و یاد‌آور شد: فضای مدارس قرآنی باید بانشاط و لذت بخش باشد.

فیاضی افزود: 362 مدرسه قرآنی در مازندران راه‌اندازی می شود و به ازای هر مدرسه قرآنی ده میلیون ریال به حساب مدرسه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به این که منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی اسناد باارزشی در زمینه قرآن دارد، ادامه داد: در این منشور آموزش عمومی قرآن به عهده وزارت آموزش و پرورش است و برای ساحت‌های تربیتی باید مصادیقی از قرآن و عترت به کار گرفته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران همچنین خاطرنشان کرد: مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم، مهم‌ترین وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است./950/پ202/س
ارسال نظرات