۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۸۶۸۹۹
فرماندار چالوس:

52 پروژه سفر رهبر معظم انقلاب به چالوس به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری رسا ـ فرماندار چالوس با گرامی‌داشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان چالوس گفت: از مجموع 205 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان، تا کنون 52 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.
سفر تاريخي رهبري به چالوس و نوشهر
سید‌ قدیر رضایی، فرماندار چالوس، پیرامون سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این شهرستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس کم‌نظیر بوده که این خاص یک شهرستان سفر و دیدار داشته باشند و مردم ولایتمدار این شهرستان نیز این روز را فراموش نمی‌کند.

وی اظهار داشت: روز 15 مهر سال 88 روز تاریخی برای مردم چالوس به شمار می‌رود؛ زیرا در آن روز بارانی از یار و رهبر خود میزبانی کردند و با حضور پر شور خود ثابت کردند که پشتیبان ولایت فقیه هستند.

رضایی بیان داشت: سفر مقام معظم رهبری دارای مصوباتی بود که رهبر معظم انقلاب آن را به مردم این شهر هدیه کردند و از ویژگی‌های مهم این پروژه‌ها تسریع در زمان اجرا و استفاده آن در محل مورد نظر است.

فرماندار چالوس کل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس را 25 میلیارد و 766 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این اعتبار، هزینه برای 205 پروژه در بخش‌های خدماتی، فرهنگی، آموزشی، عمرانی و ورزشی است.

وی گفت: این اعتبارات به سه مرحله در سال‌های 88، 89 و 90 تقسیم شده است که کل پروژه‌های سال 88، 36 طرح بود که از اعتبار یک میلیارد و 843 میلیون تومانی برخوردار بود و کل پروژه‌های مربوط به سال 88 به بهره‌برداری رسیده است.

رضایی ادامه داد: اعتبارات مربوط به پروژه‌های سال 89 سفر مقام معظم رهبری نیز 13 میلیارد و 740 میلیون تومان است و شامل 166 پروژه بوده که 45 درصد آن اجرایی و باقی پروژه‌ها نیز در شرف مبادله موافقتنامه با دستگاه‌های اجرایی است و سه پروژه نیز در سال نود به بهره‌برداری می‌رسد. 

فرماندار چالوس در ادامه بیان داشت: بیشترین فراوانی پروژه‌ها در بخش ساخت مسکن برای مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و افراد محروم جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 159 واحد مسکونی تعداد 68 واحد برای مددجویان کمیته امداد، 51 واحد برای مددجویان و معلولان زیرپوشش اداره بهزیستی و تعداد 40 واحد مسکونی ارزان قیمت برای نیازمندان شهری و روستایی است. 

فرماندار چالوس تصریح کرد: از کل پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری 188 پروژه عملیات اجرایی آن آغاز شده و یا این‌که به بهره‌برداری رسیده است و بقیه پروژه‌ها باید در سال90 اجرایی شود.

رضایی درباره پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نیز گفت: 52 پروژه به بهره‌برداری رسیده است، 43 پروژه از پیشرفت 60 تا 85 درصدی، 71 پروژه با پیشرفت فیزیکی 25 تا 50 درصد و 22 پروژه با پیشرفت فیزیکی زیر 25 درصد برخوردار است.

رضایی پروژه احداث استادیوم پنج هزار نفری، احداث کارخانه کمپوست، تجهیز بیمارستان آیت الله طالقانی، احداث مجتمع آبرسانی 10 روستای غرب کلاردشت، احداث چهار مدرسه و دبیرستان را از مهم‌ترین پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به شهرستان چالوس دانست.

رضایی گفت: مبلغ سه میلیارد ریال نیز به عنوان کمک بلاعوض به 719 نفر و خرید کالا منازل برای 224 خانوار در نظر گرفته شده و تاکنون نیز پرداخت شده است.

فرماندار چالوس بیان داشت: در بخش کمیته امداد احداث 68 واحد مسکونی برای افراد زیر پوشش درنظر گرفته شده است که تاکنون چهل واحد آن تحویل و 28 واحد باقی مانده نیز تا پایان سال 89 به افراد ثبت نامی اهدا خواهد شد.

وی اظهار داشت: احداث 51 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی، کمک به خرید وسایل توان بخشی معلولان، کمک به خرید جهیزیه برای 75 نفر از مددجویان، کمک به پرداخت سهم اولیه پنجاه از معلولان مسکن مهر، کمک به گروه همیار زنان سرپرست خانوار زیر پوشش، خرید دو دستگاه خودرو ون برای کودکان مرکز شبانه‌روزی و کمک به خیرین فعال در امور معلولان با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 737 میلیون ریال بوده است.

رضایی اضافه کرد: از مجموع مصوبات بخش بهزیستی ساخت پنج واحد مسکونی به افراد نیازمند تحویل داده شده است و وسایل و کمک‌های مصوب نیز به صورت صددرصد تحقق پیدا کرده و 46 واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی نیز در حال ساخت است.

فرماندار چالوس گفت: همچنین مبلغ چهارصد میلیون ریال برای آزادی هشت نفر از زندانیان کمک شده است و در بخش آب و فاضلاب روستایی نیز با اعتبار 16 میلیارد ریال مجتمع آب رسانی به روستاهای غرب کلاردشت که انجام مطالعات، نقشه برداری و انتشار اسناد مناقصه آن نیز به پایان رسیده است، آغاز می‌شود.

رضایی مصوبات سفر مقام معظم رهبری در بخش بنیاد مسکن را نیز چنین بیان کرد: در این بخش اجرای طرح هادی روستایی کلمه کلاردشت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال، احداث بیست واحد مسکونی ارزان قیمت روستایی در سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و هشتصد میلیون ریال و احداث بیست واحد مسکونی شهری ارزان قیمت با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و هشتصد میلیون تومان بوده است که طرح هادی از پیشرفت پنجاه درصدی و ساخت مسکن نیز از پیشرفت هفتاد درصدی برخوردار است.

وی به مصوبات سفر مقام معظم رهبری در حوزه راه و ترابری اشاره کرد و افزود: در این بخش بهسازی راه روستایی لرگان به سماء، روستای پنجک، دزدبن به دلیر، تکمیل پل روستایی گیل کلا و کنس دره، احداث پل لش سر و تکمیل پل رزان با اعتبار بیست میلیارد ریال مصوب شده که تاکنون به طور میانگین از پیشرفت 35 درصدی برخوردار است. 

فرماندار چالوس گفت: در بخش تربیت‌بدنی نیز بازسازی زمین فوتبال چالوس با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون ریال مصوب شد که از پیشرفت فیزیکی هشتاد درصدی برخوردار بوده و احداث استادیوم پنج هزار نفری نیز در حال خرید زمین مورد نظر از کمیته امداد قرار دارد.

وی گفت: در بخش نوسازی مدارس نیز احداث دبیرستان دوازده کلاسه دخترانه سمیه، مدرسه راهنمایی 12 کلاسه امام رضا (ع) و مدرسه راهنمایی شش کلاسه صالح محمدی، مدرسه چهار کلاسه علوم و معارف اسلامی با اعتباری 41 میلیارد و 500 میلیون ریال مصوب شد که در مراحل اولیه و کلنگ زنی قرار گرفته است.

فرماندار چالوس بیان داشت: با اجرایی و تحقق همه پروژه‌ها که باید تا سال 91 به بهره‌برداری و مورد استفاده قرار گیرد شاهد تحول خوب و عظیمی در شهرستان هستیم.

وی بیان داشت: کلنگ پنج واحد مسکونی برای مددجویان، کلنگ پل سوم شهری چالوس، افتتاح آبرسانی کشاورزی و آغاز عملیات آب‌رسانی غرب کلاردشت و کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه صالح محمدی کلاردشت در سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به شهرستان برگزار می‌شود./950/پ201/س
ارسال نظرات