۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۸۶۹۱۴

شرکت 320 طلبه در دوره‌های آموزش کاربردی حوزه علمیه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خوزستان، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته 320 نفر از طلاب حوزه علمیه خوزستان در دوره‌های آموزش‌های کاربردی این مرکز حضور یافتند.
حجت الاسلام آل مبارک 
مسئول معاونت آموزشهاي کاربردي دفتر تبليغات اسلامي حوزه قم در خوزستان
حجت الاسلام محمد آل مبارک، معاون آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با بیان این که روحانیت نوک پیکان مقابله با فرقه‌های ضاله است، اظهار داشت: طلاب باید با ابزارهای فرهنگی در برابر این فرقه های منحرف و ضاله ایستادگی کنند.

معاون آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی در خوزستان با تأکید بر این که اکنون دشمن هدف خود را دین اسلام قرار داده است، به قرآن سوزی از سوی کشیک مزدور آمریکایی اشاره و تصریح کرد: قرآن سوزی که از سوی کشیک آمریکایی انجام شد در حقیقت آزمونی در راستای سنجش توان مسلمانان در دفاع از مکتب اسلام بود.

وی از تدوین دوره‌هایی در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در قم خبر داد و گفت: برخی از این دوره‌ها در زمینه ادبی مانند نویسندگی، بیان احکام و برخی دیگر منابعی بوده به شکلی که مخاطب مستقیم آنها مردم هستند.

حجت الاسلام آل مبارک با اشاره به گسترش برخی از فرقه های منحرف در جهان، از برگزاری دوره های نقد و آشنایی با فرقه های وهابیت، بهائیت، تصوف و شیطان‌پرستی خبر داد و افزود: به سبب این که فرقه‌های منحرف از ناآگاهی مردم به ویژه جوانان استفاده کرده و عقاید انحرافی خود را ترویج می‌دهند؛ از این رو تنها روحانیان می‌توانند ضمن آگاهی بخشیدن به مردم با آنان مقابله کنند.

معاون آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی در خوزستان به سیر برگزاری دوره های یاد شده اشاره و با بیان این که تا کنون نوزده دوره در زمینه نقد دوره های منحرف در اهواز برگزار شده است، خاطر نشان کرد: از نوزده دوره برگزار شده در اهواز، دوره نقد و آشنایی با وهابیت در اهواز و آبادان، و همچنین از پنج دوره دزفول، تصوف مهم‌ترین دوره‌های برگزار شده بودند.

وی ادامه داد: خطابه، نویسندگی، بیان احکام، جامعه شناسی و روان‌شناسی تبلیغ، جنگ های روانی از دوره‌های برگزار شده بود که در این دوره‌ها از اساتید مجرب و برجسته استفاده کردیم.

حجت الاسلام آل مبارک با بیان این که در سال جاری شش دوره به شکل دانشگاهی برگزار خواهیم کرد، ابراز داشت: بیان احکام، خطابه، تربیت مربی، پژوهش، نویسندگی و فِرَق از شش دوره های تخصصی هستند که هر طلبه تنها در یکی از این دوره ها می‌تواند حضور یابد.

معاون آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی در خوزستان در ادامه به تشریح برخی از دوره های یاد شده پرداخت و اذعان داشت: در یکی از شهرستان های استان بر اساس برخی از جریان های سیاسی، اقتصادی، کسانی توانستند با جذب برخی مردم سبب انحراف در دین شوند که در مواردی نیز درگیری‌هایی به وجود آمد؛ از این رو افزون بر آشنایی طلاب و روحانیان با فرقه صوفی‌گری، مردم آن شهرستان نیز با این فرقه و اهداف پلید آن آشنا شدند.

وی با اشاره به دوره آموزش بیان احکام و فن سخنوری گفت: در تدریس احکام و همچنین فن خطابه، افزون بر دارا بودن اطلاعات و آگاهی، شیوه بیان آنها بسیار مهم است؛ بنابراین با برگزاری این دوره‌ها تلاش کردیم تا روش صحیح تدریس احکام به ویژه برای کودکان و فن خطابه را به طلاب و روحانیان آموزش دادیم.

حجت الاسلام آل مبارک با اشاره به برگزاری دوره شناخت و عملکرد وهابیت، ابراز داشت: در این دوره با دعوت از حجت الاسلام خوشنویس که متخصص در این مسأله هستند، توانستیم طلاب را با وهابیت و اهداف شوم آن آشنا کنیم.

معاون آموزش‌های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی در خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به واحد فرهنگی، تبلیغی که وظیفه اعزام مبلغ را بر عهده دارد اشاره و خاطر‌نشان کرد: هر طلبه‌ای که از دفتر تبلیغات اسلامی برای تبلیغ اعزام می‌شود، ابتدا دوره‌ای نزد واحد آموزش مبلغان سپری و سپس با صلاحدید به منطقه مورد نیاز اعزام خواهد شد.

وی در ادامه به شرایط شرکت طلاب در دوره‌های یاد‌شده اشاره و بیان داشت: طلابی که تمایل به حضور در دوره خطابه دارند باید سطح یک و دوره پژوهش و نویسندگی، پایه شش را گذرانده باشند.

حجت الاسلام آل مبارک افزود: دوره تربیت مربی که امسال برگزار خواهد شد، طلاب پایه یک تا شش می توانند شرکت کنند؛ همچنین طلاب پایه پنج با بالا در دوره نقد فرقه ها می توانند شرکت کنند؛ در سال گذشته، بیش از 320 نفر از طلاب در دوره ها شرکت کردند.

معاون آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی در خوزستان در پایان اظهار داشت: طلابی که در آزمون ورودی و مصاحبه موفق به نمره قبولی شوند، کد تبلیغ دریافت می‌کنند./945/پ201/س
ارسال نظرات