۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۶۹۵۶
مشاور وزیر ارشاد:

شش هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان این که حوزه توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دولت نهم و دهم موفقیت‌های چشمگیری داشته است، تصریح کرد: تعداد کانون‌های مساجد کشور از چهار هزار کانون در سال 1385 به شش هزار کانون رسیده است.
مشاور قرآني وزير ارشاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، روز گذشته در نشست صمیمی با فعالان قرآنی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی استان گلستان اظهار داشت: مساجد مهم‌ترین سنگر برای مبارزه با جنگ نرم دشمن است.

وی با بیان این که حوزه توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دولت نهم و دهم موفقیت‌های چشمگیری داشته است، تصریح کرد: تعداد کانون‌های مساجد کشور از چهار هزار کانون در سال 1385 به شش هزار کانون رسیده و تعداد یک هزار و 400 کتابخانه به 6 هزار و 500 کتابخانه افزایش یافته است.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: در سال 1384 تنها 54 کانون در استان گلستان وجود داشت؛ اما اکنون با رشد سه برابری این تعداد به 163 کانون رسیده است. 

وی ادامه داد: در سفر رییس جمهور و هیأت دولت، سی باب کتابخانه به تعداد کتابخانه‌های مساجد استان افزوده شد و 160 میلیون تومان کتاب برای کتابخانه‌ها اهدا شده یا اهدا می‌شود. 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: همه این فعالیت‌ها با هدف اضافه شدن یک صف به نماز جمعه و بیشتر شدن علاقه‌مندی مؤمنان و خوار شدن دشمنان است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که حدود 99 درصد شهدا از مساجد اعزام می‌شدند، گفت: اگر در جنگ سخت مهم‌ترین پایگاه مسجد بود در جنگ نرم نیز مهم‌ترین سنگر برای مبارزه است.

حجت‌الاسلام سلیمانی ایمان، عمل صالح، پیوسته به یاد خدا بودن، در مقابل ظالمان تاریخ سکوت نکردن و فریاد برآوردن از ویژگی‌های هنرمند متعهد دانست و از هنرمندان خواست تا از فکر و درایتشان برای حفظ نسل آینده استفاده کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات