۱۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۸۶۹۶۱
آیت الله جوادی آملی:

همه انسان ها استعداد رسیدن به کمال را دارند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق گفت: انسان با اخلاق می تواند به سعادت دنیوی و اخروی برسد.
 آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس اخلاق هفتگی آیت الله جوادی آملی، استاد عالی حوزه علمیه، پنج شنبه پانزده مهرماه با حضور روحانیان و طلاب، برخی از مسولان فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان خراسان و اقشار مختلف مردم در موسسه اسراء برگزار شد.

در این جلسه؛ آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که اخلاق به عنوان یک فن جامع دارای زیر مجموعه های متعددی است، ابراز داشت: ضعیف ترین کارکرد و زیرمجموعه اخلاق به بهره مندی از دنیا برمی گردد.

وی با بیان این که متاع دنیا اندک و خود دنیا در مقایسه با قیامت ابدی بسیار کوچک است، خاطرنشان کرد: بهره واقعی بشر مربوط به ابدیت است و فن اخلاق با سه رشته طب روحانی، مهندسی و معماری و زیباسازی انسان را در قیامت موفق می کند.

مفسر قرآن کریم با اشاره به این که انسان به خاطر فشار و حوادث قبر بدیهیات اولیه را فراموش می کند، اظهار داشت: اخلاق به انسان حیات می بخشد و با مهندسی خود بدنی استوار به انسان می دهد که در مقابل حوادث قیامت استقامت کند.

وی با بیان این که زیبایی در این دنیا هیچ گونه فخر و برتری محسوب نمی شود، بیان داشت: انسان با رعایت اخلاق با چهره ای زیبا و سفید رو محشور می شود و این موجب افتخار بشر خواهد بود.

استاد علوم عقلی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلام 234 حضرت علی(ع) در نهج البلاغه گفت: استعداد و دیگر امور در انسان ها مختلف است که این مساله به روح و بدن هر انسانی بر می گردد.

وی با بیان این که بدن انسان از خاک است و در هر منطقه ای خاک و هوا و منابع طبیعی متفاوت است، ابراز داشت: روح بشر که مظهر صفات الهی است و همه صفات در یک رتبه نیستند بنابراین به جهت اختلاف در جسم و روح انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که همه انسان ها حد لازم برای رسیدن به کمال را دارند، خاطرنشان کرد: هرکسی که دارای استعداد و نعمت بیشتری باشد وظیفه و تکلیف او نیز سنگین تر خواهد شد و برخی از واجبات کفایی بر این فرد واجب عینی می گردد.

گفتنی است؛ درس اخلاق هفتگی آیت الله جوادی آملی، استاد عالی حوزه علمیه، هر پنج شنبه بعد از نماز ظهر و عصر در موسسه اسراء واقع در 75متری عماریاسر برگزار می شود./921/پ202/ج
ارسال نظرات