۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۸۷۰۲۵
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل:

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب راه را بر فتنه‌گران بست

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان این که اوج جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن به حوادث قبل و بعد از انتخابات سال گذشته بر می‌گردد، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت شریف ایران در نهم دی و 22 بهمن‌ماه سال گذشته راه را برای همه فتنه گران بست.
رييس دانشگاه نوشيرواني بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، عسکر جانعلی زاده، رییس دانشگاه نوشیروانی بابل، امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بابل تصریح کرد: تحقیقات کاربردی یکی از راه‌های رسیدن به ارتقای علمی در کشور است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: امروز دشمن از اقتدار ملت ایران در هراس است.

وی افزود: در آغازین روز‌های پس از پیروز ی انقلاب اسلامی دشمن سعی می کرد تا یک جنگ قومی به راه بیاندازد و مدام مسأله ترک، بلوچ و ترکن را مطرح می کرد؛ اما رهنمودهای پیامبر گونه امام خمینی(ره) و همراهی ملت فهیم، توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

جانعلی زاده یادآورشد: همچنین در ادامه این توطئه‌ها دشمن کودتای نوژه و قضیه صحرای طبس را طراحی و پس از ناکام ماندن، جنگ هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه ملت ایران در این جنگ تحمیلی هزینه بالایی را متحمل شد ولی آن‌چنان ضربه مهلکی بر دشمن وارد کرد که آنها متوجه شدند که دیگر از راه جنگ و حمله نظامی نمی‌توان به پیش رفت و به همین علت دفاعی جانانه ملت ایران به عنوان دفاع مقدس نام گرفت.

جانعلی‌زاده به تغییر استراتژی دشمن پس از حمله نظامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: در حقیقت دفاع مقدس نقطه عطفی را در نقشه ها و توطئه های دشمنان به وجود آورد و آنها وقتی متوجه شدند که آزمون جنگ سخت و حمله نظامی دیگر کارگشا نیست، به سراغ توطئه جدید رفتند و پایه‌های جنگ فرهنگی را پایه‌گذاری کردند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در سال‌های پس از دوران دفاع مقدس عباراتی همچون تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم را گوشزد می‌کرد و این پیام‌ها از سوی ایشان حاکی از هوش، ذکاوت، تیزبینی و دشمن شناسی مقام معظم رهبری بوده است که این خصوصیات از شاخصه‌های ولی امر مسلمین در حکومت اسلامی است.

رییس دانشگاه صنعتی بابل با اشاره به این که دشمن از توطئه‌های خود دست بر نمی‌داشت، افزود: اوج جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن به حوادث قبل و بعد از انتخابات 22 خرداد سال 1388 برمی‌گردد و با توجه به حضور 85 درصدی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری توطئه‌های دشمنان خنثی شد.

به گفته وی دشمنان قسم خورده انقلاب برای خدشه‌دار‌کردن نظام جمهوری اسلامی، بعد از انتخابات ترفند تقلب را در انتخابات مطرح کردند که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و هوشیاری ملت شریف ایران در نهم دی و 22 بهمن ماه سال گذشته راه را برای همه فتنه گران بست.

جانعلی زاده با اشاره به این که دشمن همه گزینه ها و ترفند ها را برای خدشه دار کردن نظام به کار برده است؛ بیان کرد: هم اکنون دشمن اعلام می کند که همه گزینه ها بر روی میز است حال آن‌که تحریم که یکی از آن موراد است را در حدود سی سال پیش به کار برده است و هیچ یک از آن گزینه‌ها تازه نیست.

این چهره علمی با بیان این که رهبر معظم انقلاب درباره وظایف دانشگاهیان رهنمودهای مهمی ارائه می‌دهند، بیان کرد: اقتدار ملت ایران به اقتدار علمی وابسته است و سوق دادن دانشگاه به سوی تولید علم و جنبش نرم‌افزاری یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است.

به گفته وی رهبر معظم انقلاب برای تولید علم که چاپ مقالات معتبر در نشریات بین المللی یکی از شاخصه های مهم آن است، استفاده از راه های میان بر را پیشنهاد کردند و خوشبختانه نخبگان دانشگاهی رهنمود های مقام معظم رهبری را زود بکار بردند که هم اکنون تولید علم در ایران به 11 برابر متوسط جهانی رسیده است.

وی تحقیقات کاربردی را از دیگر دغدغه های مقام معظم رهبری برشمرد و بیان کرد: در تولید علم باید به مرحله فناوری و تبدیل ثروت دست یابیم.

رییس دانشگاه نوشیروانی بابل با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان دانشگاهی یادآور شد: توجه به دانشگاه‌ها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و رویکرد حوزه ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به خصوص دکتر دانشجو تولید علم با رویکرد تحقیقاتی است و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز به تبعیت از مقام عالی وزارت از این راه مهم و سرنوشت ساز پیروی می‌کند.

جانعلی‌زاده همچنین به دوشهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: از همه مردم، فرمانده سپاه شهرستان، ستاد نماز جمعه، فرماندار، اعضای شورای شهر، شهرداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دانشگاهیان و همه کسانی که ما را در مراسم وداع، تشییع و تدفین و نیز سومین روز خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه یاری کردند، قدردانی می‌کنیم./950/پ201/س
ارسال نظرات