۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۸۷۱۱۳
با صدور بیانیه ای؛

رییس جمعیت علماء الدین لبنان از سفر احمدی نژاد به لبنان استقبال کرد

خبرگزاری رسا ـ سید احمد شوقی امین از سفر قریب الوقوع محمود احمدی نژاد به لبنان استقبال کرد و این سفر را سفری با اهمیت و تاریخی توصیف کرد و با ابراز تاسف نسبت به موضع گیری منفی برخی لبنانی ها در مورد این سفر، آنها را به کناره گیری از تعصب های مذهبی و کینه های کهنه فراخواند.
احمدي نژاد در لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، سید احمد شوقی امین، رییس جمعیت علماء الدین لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای از سفر قریب الوقوع محمود احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان به لبنان که چهارشنبه این هفته انجام خواهد شد، استقبال کرد و گفت: این سفر، سفری تاریخی و با اهمیت خواهد بود به ویژه در شرایط کنونی که لبنان نیازمند یاری و پشتیبانی دولت های دولت و همسایه است.

رییس جمعیت علماء الدین لبنان با تاکید بر اینکه ملت و دولت لبنان هرگز حمایت بی دریغ ایران از این کشور در رویارویی با تجاوزگری رژیم صهیونیستی در تابستان 2006 را فراموش نخواهند کرد، گفت: جانبداری ایران از مقاومت موجب به دست آمدن پیروزی تاریخی و بی سابقه لبنان بر این دشمن تجاوزکار شد.

وی ایران را شریک واقعی پیروزی تاریخی لبنان بر دشمن صهیونیستی دانست و افزود: لبنانی ها بسیار قدردان و سپاسگذار پیشنهاد مسلح سازی ارتش لبنان از سوی ایران و یاری رسانی کشورمان در بازسازی سازمان ها، راه ها و منازل تخریب شده لبنانی ها در جنگ با رژیم صهیونیستی، هستند.

سید امین با ابراز تاسف نسبت به برخی موضع گیری های منفی در برابر این سفر، خواستار کنارگذاشتن تعصب های مذهبی و کینه های کهنه شد و گفت: این افراد نمی دانند که تقویت روابط دوستانه با دولت های دوست و پشتیبان لبنان و پیش از همه ایران به سود و منفعت لبنان است.

گفتنی است که نصرالله پطرس صفیر، اسقف مارونی های لبنان نیز، روز گذشته، پیش از عزیمت به واتیکان برای ملاقات با پاپ بر ضرورت همکاری و همزیستی میان تمام مردم لبنان تاکید کرد و در مورد سفر محمود احمدی نژاد به لبنان تاکید کرد: از همه کسانی که به لبنان سفر می کنند، استقبال می کنیم.


ارسال نظرات