۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۸۷۱۹۱
مدیر حوزه علمیه گرگان:

حلقه لندن نشین به دنبال اختلاف و تفرقه میان مرجعیت و حکومت می گردد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) گرگان با اشاره به اظهار نظر برخی حلقه های لندن نشین درخصوص اختلاف میان مرجعیت و حکومت، این سخنان را نشان از درماندگی آنها دانست و گفت: زمانی این عوامل ضد انقلاب این گونه سخن می گویند ما باید مطمئن باشیم که هیچ گونه اختلافی وجود ندارد؛ بلکه آنها هستند که به دنبال اختلاف و تفرقه میان مرجعیت وحکومت می گردند.
حلقه لندن نشين


حجت الاسلام محسن طاهری، مدیرحوزه علمیه امام جعفر صادق‌(ع) گرگان، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم، این سفر بسیار متفاوت خواند و با اشاره به این‌که شهر قم از ابعاد گوناگون دارای مرکزیت است، گفت: ازآن جهت که شهر قم ام القرای جهان است؛ سفر رهبرمعظم انقلاب اسلامی به این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که دیدارمقام معظم رهبری با مراجع، علما و طلاب حوزه های علمیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: به طور یقین نظرات کارشناسانه رهبری معظم انقلاب اسلامی درخصوص مسائل حوزه بسیار راه گشا خواهد بود و همچنین وظیفه حوزویان را دراین خصوص سنگین ترمی کند.

مدیرحوزه علمیه امام جعفر صاق‌(ع) گرگان در ادامه به تلاش حلقه های فتنه در داخل وخارج ازکشور برای همراه کردن برخی چهره های حوزوی با خود اشاره کرد و با بیان این‌که این حلقه های فتنه‌گر همه تلاش خود را برای سوء استفاده ازچهره های حوزوی استفاده کردند، خاطرنشان کرد: این فتنه خطرناک دشمنان نیز با درایت و هوشیاری رهبری انقلاب و مراجع تقلید خنثی شد.

حجت الاسلام طاهری با بیان این‌که سفر رهبرمعظم انقلاب اسلامی به قم به یقین بسیاری فتنه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نطفه خفه خواهد کرد، بیان داشت: فتنه گران به دنبال این هستند تا از برخی اختلافات بسیار کوچک و جزئی برای ایجاد بحرانی بزرگ استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق‌(ع) گرگان با اشاره به این‌که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروز به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهند به دین ضربه بزنند باید از راه دین وارد شوند، تصریح کرد: امروز همه باید هوشیارباشند تا دراین دامن خطرناک دشمنان گرفتار نشوند.

وی در ادامه سخنان خود به اظهار نظر برخی حلقه های لندن نشین درخصوص اختلاف میان مرجعیت و حکومت، این سخنان را نشان از درماندگی آنها دانست و ادامه داد: زمانی این عوامل ضد انقلاب این گونه سخن می گویند ما باید مطمئن باشیم که هیچ گونه اختلافی وجود ندارد؛ بلکه آنها هستند که به دنبال اختلاف و تفرقه میان مرجعیت وحکومت می گردند.

حجت الاسلام طاهری با بیان این‌که تذکرات مراجع تقلید در خصوص برخی مشکلات را نباید به عنوان انتقاد از حکومت و دولت دانست، اضافه کرد: این گونه اظهار نظرات مراجع تقلید و علما از سر دلسوزی است.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق‌(ع) گرگان با بیان این‌گه این گونه تذکرات مراجع تقلید و علما همواره نیز وجود داشته است و تنها مربوط به امروز نیست، تصریح کرد: این گونه تذکرات هیچ گاه به اصل نظام نبوده است و نباید این برداشت از سوی برخی کوته فکران شود که مراجع و علما با نظام مشکل دارند؛ بلکه آن بزرگواران خود را جزیی از همین نظام می دانند و این را هم بارها مطرح کرده اند.

وی با تأکید براین‌که آن مرجع تقلیدی که مورد احترام مردم و حوزه هستند همواره همراه و همگام با نظام و رهبری نظام اسلامی بوده و هستند، تأکید کرد: حربه های تبلیغاتی حلقه های فتنه گر هیچ گاه نمی تواند میان مرجعیت و نظام اسلامی فاصله ایجاد کند بلکه این گونه تبلیغات منفی موجب تحکیم روابط هم می شود.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق‌(ع) گرگان با بیان این‌که مردم استان قم به ویژه طلاب و روحانیان با استقبال تاریخی خود از رهبری انقلاب پاسخ کوبنده ای به فتنه انگیزی های آنها خواهند داد، بیان داشت: علما و طلاب همواره در خط رهبری بودند و خواهد بود.

حجت الاسلام طاهری در ادامه به مسأله مطالبات رهبری ازحوزه اشاره کرد و با بیان این که تا تحقق کامل خواسته های رهبرمعظم انقلاب اسلامی با حوزه فاصله زیادی داریم، خاطرنشان کرد: البته تاکنون مقدماتی در این خصوص طراحی شده اما قانع کننده نبوده و چندان محسوس نیست.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق‌(ع) گرگان با بیان این‌که موانع پیش روی تحقق تحول درحوزه نیز زیاد است، ادامه داد: باید این موانع از میان برداشته شود تا تحول مد نظر مقام معظم رهبری حاصل شود که البته تاکنون یک دهم آن چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری بود محقق نشد.

وی ادامه داد: دید عمیق و کلام نافذ رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به قم به یقین دستاوردهای بسیاری را برای حوزه در پی خواهد داشت./950/پ301/س

ارسال نظرات