۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۸۷۳۵۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

روحانیان در خط مقدم مقابله با بدعت‌ها قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به نقش روحانیان در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: روحانیان همواره در طول تاریخ در خط مقابله با بدعت ها قرار داشتند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جمع روحانیان مستقر استان در گرگان، با اشاره به نقش روحانیان در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: روحانیان همواره در طول تاریخ در خط مقابله با بدعت ها قرار داشتند.

وی با بیان این که روحانیان مستقر بدون هیچ چشم داشتی با حضور در روستاهای دور افتاده و محروم به تبلیغ احکام دینی می پردازند، افزود: حضور تبلیغی روحانیان در مناطق دور افتاده و محروم مناطق مختلف کشور نشان دهنده جهاد آنها در عرصه تبلیغ دینی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که حضور روحانیان مستقر در مناطق محروم و دور افتاده ضروری است، تصریح کرد: خوشبختانه مردم همواره از عملکرد روحانیان اعزامی در حوزه‌های مختلف رضایت دارند که این نشان دهنده تأثیر گذاری فعالیت‌های تبلیغی آنها است.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با بیان این که میزان استقبال مردم روستاهای مختلف برای اعزام روحانی بسیار زیاد است، ادامه داد: در برخی مواقع به دلیل کمبود امکانات لازم قادر به اعزام روحانی به مه روستاهای  استان نخواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن اعتقادات دینی مردم و نیز هویت زدایی از جوانان افزود: امروز تمرکز دشمنان دین مبین اسلام از مناطق شهری به روستایی تغییر یافته است که این مسأله هوشیاری مبلغان و نیز متولیان دینی و فرهنگی کشور را بیشتر می طلبد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود باتوجه به مناسبت های پیش رو از روحانیان خواست تا با بهره گیری از همه توان و ظرفیت ها برای برگزاری این مناسبت های مهم تلاش کنند.

حجت الاسلام ولی نژاد همچنین به سومین دور سفر هیأت دولت به گلستان در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: در کارگروه فرهنگی که با حضور حجت الاسلام خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، رییس جمهور از مسؤولان دستگاه ها خواست درباره مسائل فرهنگی استان و به صورت مصداقی بحث شود، که در نهایت پیشنهادات انجام شده در قالب نه محور به تصویب رسید که در هفت محور آن سازمان تبلیغات اسلامی به صورت مستقیم می تواند نقش آفرین باشد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی استان باید ظرف یک ماه براساس این مصوبه برنامه های خود را پیشنهاد داده و در کارگروه استان از مباحث خود دفاع کنند که این برنامه ها در نهایت برای تصویب نهایی به دولت ارسال می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان اعتبار تصویب شده برای اجرای برنامه های فرهنگی در سفر سوم هیأت به استان را چهارصد میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: این میزان اعتبار به صورت هزینه ای و عمرانی، مدت پنج سال در استان هزینه خواهد شد و افزون بر بودجه های مصوب سالیانه است./950/پ202/س
ارسال نظرات