۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۸۷۴۳۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

روحانیت با بستر‌سازی گسترش مفاهیم دینی از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: روحانیت با بسترسازی بیشتر برای توسعه مفاهیم دینی در جامعه زمینه ترویج و نشر شعائر، مفاهیم و معانی اسلامی را فراهم کرده و از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری کند.
مبلغان
حجت الاسلام روح الله بیگی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: جامعه روحانیت به عنوان قشر فرهیخته دینی، فکری و معنوی جامعه می تواند نقش خود را در توسعه فرهنگی ایفا کرده و زمینه اعتلای جامعه را بیش از پیش فراهم کنند.

وی به جایگاه و نقش تأثیرگذار جامعه روحانیت در آگاهی بخشی دینی جامعه اشاره و تصریح کرد: طلاب و روحانیون وظیفه خطیری در آگاهی بخشی و توسعه فرهنگی و دینی جامعه به ویژه در بین نسل جوان برعهده دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: روحانیت با بسترسازی بیشتر برای توسعه مفاهیم دینی در جامعه زمینه ترویج و نشر شعائر، مفاهیم و معانی اسلامی را فراهم کرده و از نفوذ فرهنگ بیگانه جلوگیری کند.

حجت الاسلام بیگی با تأکید بر اهمیت نقش روحانیون در حفظ و حراست از جامعه در برابر همه دسیسه ها و تهدیدها اظهار داشت: همراهی روحانیت با مردم در شرایط مختلف یکی از خصوصیات علما در طول تاریخ به ویژه دوران معاصر است که همواره برخی سیاستمداران با آگاهی از این ظرفیت و استفاده از آن سبب صیانت از مردم و جامعه شدند.

حجت الاسلام بیگی از مسؤولان خواست با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه روحانیت همواره از آنها در جهت اعتلای فرهنگ دینی قرآنی که هدف اصلی انقلاب اسلامی است، بهره بگیرند./936/ت302/س
ارسال نظرات