۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۸۷۶۰۴
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

غرب هویت و کرامت زنان را متزلزل کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: غرب با نگاه تبعیض آمیز و مغرضانه به زنان‌، هویتی برای این قشر بزرگ جامعه قائل نیست.
غرب هویت و کرامت زنان را متزلزل کرده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، امروز در همایش عفاف و حجاب در تالار شهید بهشتی مراغه اظهار داشت: نگاه متعالی اسلام به زنان بر اساس فطرت و کرامت انسانی است.

وی با بیان این‌که غرب در اصل با مبانی اسلام و آزادی واقعی بانوان مخالف است، گفت: آنان که به بهانه آزادی زن هیچ مخالفتی با فساد اخلاقی و مظاهر بدحجابی ندارند، درصدد ترویج اندیشه های فمنیسیتی و سکولاری و همچنین نظام لیبرال دموکراسی غرب هستند.

حجت الاسلام ولایی خاطرنشان کرد: غرب با نگاه تبعیض‌آمیز و مغرضانه برای زنان، هویتی برای این قشر بزرگ جامعه قایل نیست و حتی با آنان به عنوان کالا و ابزار برخورد می‌شود.

وی با بیان این‌که غرب هویت و کرامت زنان را متزلزل کرده است، تصریح کرد: نگاه ابزاری در غرب نسبت به زن تا آنجا ادامه دارد که در غرب جایی برای اصالت فرد و کانون خانواده وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با تاکید بر این‌که هویت واقعی زنان در حجاب و عفاف آنان است، گفت: عفاف به عنوان تعادل در حفظ هویت و شخصیت زن محسوب می شود و در حفظ آن باید از افراط و تفریط دوری کرد.

وی با انتقاد از ترویج برخی الگوها و مدل‌های لباس غربی در جامعه اظهار داشت: با وجود الگوهای ممتازی همچون حضرت فاطمه، حضرت معصومه و حضرت زینب(س) دیگر الگوبرداری از مدل‌های غربی معنا ندارد.

حجت الاسلام ولایی افزود: مقام زن عفیف از دیدگاه اسلام همتراز با شهدا بوده و اگر حیا و عفاف از بین برود، بی‌هویتی به وجود آمده و باعث از بین رفتن کانون گرم خانواده‌ها می شود.

همچنین علیپور، فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این همایش اظهار داشت: هم اکنون سه حوزه بسیج خواهران در مراغه فعال است که در آینده شاهد افتتاح حوزه بسیج خواهران خراجو نیز خواهیم بود./935/پ202/س
ارسال نظرات