۲۲ مهر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۸۷۶۱۸
آیت الله مصباح یزدی:

بی مهری به والدین نتیجه نفوذ فرهنگ الحادی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مصباح یزدی در درس اخلاق گفت: کسی که به پدر و مادر خود نیکی نکند قطعا شاکر نعمت های الهی نیز نمی تواند باشد.
ديدار طلاب و اساتيد مدرسه علميه صدوقي با آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس اخلاق هفتگی آیت الله مصباح یزدی، استاد عالی حوزه علمیه، چهارشنبه 21 مهر ماه با حضور گسترده جوانان و طلاب در حسینیه امام خمینی قم برگزار شد.

در این جلسه؛ آیت الله مصباح با اشاره به این که در آیات و روایات و فرازی از خطبه حضرت زهرا(س) ، سفارش فراوانی درباره احسان به والدین شده است، ابراز داشت: احسان و رعایت حق والدین ربطی به ایمان و شیعه بودن ندارد و به صرف این که پدر یا مادر محسوب شدند باید حقوقشان رعایت شود.

وی در ادامه افزود: اگر مسلمان باشند حق آنان مضاعف و اگر شیعه باشند، حقوقشان افزایش پیدا می کند ولی اصل حق برای همگان است و احسان به والدین انسان را از سخط الهی نجات می دهد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که توجه و رعایت حق والدین بهترین عامل سوق به سوی خداوند است، خاطر نشان کرد: متاسفانه با نفوذ فرهنگ الحادی، عده ای نسبت به پدر و مادر بی مهری نشان می دهند که افکاری شیطانی در آن نهفته است.

وی در تبیین سرّ سفارش ائمه نسبت به پدر و مادر گفت: هر انسانی یک احساس عاطفی فطری نسبت به والدین خود دارد و بین این نیکی کردن به والدین با شکر نعمت های الهی رابطه ای برقرار است و کسی که زحمات پدر و مادر را هر روز می بیند و نسبت به آن ناسپاسی کند قطعا نعمت های الهی را نیز ناسپاسی خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نسبت به نیکی به خویشاوندان سفارش های نازل تری از سوی قرآن و روایات صورت گرفته است؛ بیان داشت: این کار فی حد نفسه فعلی ارزشمند است و کسی که این کار را به قصد اطاعت الهی انجام دهد برای او عبادت محسوب می شود.

وی با بیان این که خداوند قدمی را که برای ارتباط با خویشاوندی که قطع صله کرده است، برداشته می شود را دوست دارد، اظهار داشت: طولانی شدن عمر و افزایش جمیعت فامیل برخی از فواید صله رحم است.

گفتنی است؛ درس اخلاق هفتگی آیت الله مصباح یزدی هر چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در دفتر مقام معظم رهبری در قم واقع در میدان جانبازان برگزار می شود./921/پ202/ج
ارسال نظرات