۲۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۸۷۷۵۸
شمارش معکوس حضور رهبر انقلاب در قم؛

دانشنامه مقام معظم رهبری در پایگاه اینترنتی حوزه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ‌ در آستانه سفر مقام معظم رهبری به استان قم، دانشنامه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ایشان در پایگاه اینترنتی حوزه نت منتشر شد.
ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر شهیدی، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: در آستانه سفر با برکت مقام معظم رهبری به استان قم، دانشنامه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ایشان با بیش از 1170 مطلب به همت محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در فضای مجازی اینترنت منتشر شد.

وی در ادامه افزود: هدف از تهیه این دانشنامه در وهله ی نخست عشق و ارادت محققان و پژوهشگران این مرکز به ایشان و سپس ارائه جامع ترین اطلاعات علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ویژه پژوهشگران با محوریت رهبر انقلاب است.

حجت الاسلام شهیدی اظهار داشت: دانشنامه معظم له با 1172 مطلب دربردارنده؛ چکیده پایان نامه، گزیده کتاب، پایان نامه های دانشجویی، مقالات و پرسش و پاسخ است و هم اکنون در دسترس علاقمندان قرار دارد.

وی ادامه داد: این دانشنامه دارای 10نمایه اصلی و 12 نمایه فرعی و مطالبی همچون زندگی نامه حضرت آیت الله خامنه ای، اخلاق و ویژگی های رفتاری مقام معظم رهبری، شخصیت و آثار علمی ایشان، خاطرات، حکایات و مقام معظّم رهبری، مقام معظّم رهبری از نگاه دیگران است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بیان داشت: مقام معظّم رهبری در آئینه ی شعر و ادبیات، امام خمینی(ره) در نگاه مقام معظّم رهبری، مقام معظّم رهبری در پرسش و پاسخ، رهبری در اینترنت و ویژه نامه ها و مقام معظم رهبری و نامگذاری سالها بخش دیگری از نمایه های اصلی این دانشنامه گرانسنگ است.

حجت الاسلام شهیدی در بخش دیگری از گفت و گوی خود با اشاره به نمایه های فرعی این دانشنامه اظهار داشت: سید علی حسینی، ولادت و دوران کودکی، آیت الله العظمی خامنه ای و دوران تحصیل، آیت الله العظمی خامنه ای و مبارزات سیاسی، آیت الله العظمی خامنه ای پس از پیروزی از نمایه های فرعی این دانشنامه منحصر به فرد است.

وی افزود: آثار و کتب حضرت آیت الله خامنه ای، دروس حضرت آیت الله خامنه ای، دیدگاه های مقام معظم رهبری، احکام واستفتائات حضرت آیت الله خامنه ای ، بیانات مقام معظم رهبری ، پیام ها و نامه های مقام معظّم رهبری و مطالب دیگر، بخش دیگری از نمایه های فرعی دانشنامه ایشان است.

قابل ذکر است، علاقمندان می توانند جهت استفاده از این دانشنامه به پایگاه اینترنتی حوزه به نشانی http://www.hawzah.net مراجعه کنند./919/پ203/ع

ارسال نظرات