۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۸۸۰۴۰
آیت الله وحید خراسانی:

نماز تمام نمی شود مگر با صلوات بر حضرت فاطمه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به عظمت و جایگاه حضرت زهرا (س) گفت: سئوال از این بانوی بزرگوار مبنی بر اینکه فدک را از کجا آورده ای مخالفت با نص صریح قرآن و سنت قطعیه بود.
 آيت الله وحيد خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین وحیدخراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به آیات و روایاتی جایگاه و موقعیت حضرت فاطمه زهرا (س) را یادآور شد و گفت: لا شک ان فاطمه و علیاً والحسن والحسین کانت تعلقٌ بینهم و بین رسول الله (ص) اشدُ التعلقات، چه باید گفت، چه ظلمی شد در حق این بانوی بزرگوار و ما باز چه جور دنبال ظلم را گرفته ایم.

وی تاکید کرد: این است اتمام حجت، علم پیدا کنید مرد می شوید، بی سوادی است که نامردی می آورد تا می رسد به مصالحه بر سر حذف حضرت علی (ع).

حضرت آیت الله وحید خراسانی تصریح کرد: این است شمشیر قاطعی که کمر همه را می شکند و داسی است که همه را درو می کند، به نقل متواتر نتیجه این است که نماز تمام نمی شود الا به صلوات بر فاطمه، دعا مستجاب نمی شود مگر به صلوات بر فاطمه ؛ نتیجه و مهم این است.

این مدرس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: چنین فاطمه ای به چه حق و قانونی از او سئوال شد که فدک را از کجا آورده ای؟ این سئوال مخالفت بود با قرآن و سنت قطعیه، این سئوال اهانت بود به آن کسی که نمازی که عمود دین خدا است به برکت صلوات بر او به درگاه خدا می رود و آن دعایی که حلقه وصل بین رب و مربوب است به برکت دعای او خرق حُجُب می کند.

این مرجع تقلید بیان داشت: از چنین فردی سئوال نمی شود ملکی که در استیلای ید تو است از کجا آورده ای، این موضوع با اجماع مسلمین، حجیت قاعده ید و نص صریح قرآن (انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل بیت و یطهرکم تطهیرا) مخالف است و همچنین این مساله با سنت قطعیه پیامبر گرامی اسلام که فرمود فاطمه بضعة منی نیز مخالف است و سئوال از او سئوال از پیامبر خاتم(ص) است. /924/پ202/ج

ارسال نظرات