۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۸۸۱۰۲
مسؤول دبیرخانه امور مساجد گیلان:

شعر آیینی انقلاب به دنبال عینی کردن مفاهیم ولایت، عاشورا و انتظار است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه امور مساجد گیلان تأثیر انقلاب اسلامی را در همه ابعاد هنری کشور به ویژه شعر، بسیار تأثیر گذار دانست و گفت: شعر آئینی انقلاب به دنبال عینی کردن مفاهیم ولایت، عاشورا و انتظار است.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سلیمان پور ابراهیم، مسؤول کانون فرهنگی هنری مساجد گیلان، عصر امروز در شب شعر «زیر گنبد خورشید» که در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد، اعتقاد و ایمان به آموزه های اهل بیت(ع) را سرچشمه شعر آئینی دانست و اظهار داشت: شعر آیینی بعد از انقلاب عاشورا را جریانی در طول تاریخ معرفی می کند.

مسؤول دبیرخانه امور مساجد گیلان خاطر نشان کرد: شعر آئینی انقلاب بیشتر به دنبال عینی کردن مفاهیمی مانند مقاومت، ظلم ستیزی، ولایت و غدیر، عاشورا و انتظار است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: شعر آئینی بعد از انقلاب می خواهد نشان دهد اهل بیت (ع) در دل تاریخ محصور نیستند و حضورشان در زندگی امروز ما جریان دارد.

حجت الاسلام پور ابراهیم با اشاره به تأثیر انقلاب در سروده های شاعران در موضوع انتظار، اظهار داشت: منتظر شعر انتظار در دوره انقلاب، منتظری نیست که اهل مبارزه و مقاومت نباشد و گوشه نشینی اختیار کند.

مسؤول دبیرخانه امور مساجد گیلان افزود: منتظر شعر آئینی بعد از انقلاب با تأثیر از پویایی شعر این دوره منتظر ظهور امام زمان(عج) بوده و حتی در گامی فراتر به دنبال زمینه سازی برای ظهور است.

حجت الاسلام پور ابراهیم در پایان تأثیر انقلاب اسلامی را در همه ابعاد هنری کشور به ویژه شعر، بسیار تأثیر گذار دانست و گفت: یکی از بزرگترین دستاورد های انقلاب در حوزه شعر دینی و انقلابی کنار هم قرار دادن حماسه ای از جنس عاشورایی و عرفان به معنای علوی آن است./950/الف
ارسال نظرات