تصحیح نگرش به نیازها و ضرورتها اولین گام در پژوهشگرایی طلاب جوان است
![پژوهش](/Original/1389/07/28/IMAGE634231895213906250.jpg)
حجت الاسلام مهدی محقق فر، قائم مقام اداره امور پژوهشی مدارس علمیه حوزه علمیه قم در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امروز فعالیتهای علمی و پژوهشی حوزه های علمیه از حیث کمیت و کیفیت ارتقا پیدا کرده است.
وی بیان داشت: امروز وجود مجلات دارای رتبه علمی، مراکز گوناگون پژوهشی و آثار منتشر شده نشان از فعالیت های رو به رشد حوزه علمیه دارد.
این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از دغدغه های امروز حوزه، پژوهش محور شدن است از این رو باید پژوهشگرانی داشته باشیم که با دستاوردهای استاندارد و روشمند خود به ارائه بحث های معرفتی بپردازند و تحولات علمی را رقم بزنند.
وی گفت: در حوزه پژوهش باید در مرحله اول به تصحیح نگرش طلاب پرداخته و نیازها، ضرورت ها و بایسته ها را برای طلاب بیان کنیم.
این استاد حوزه علمیه بیان داشت: حوزه یک نهاد علمی و پژوهشی است و انتظارات از حوزه زیاد است از این رو باید این نیازها برای طلاب بیان شده و امیدواری آنها نسبت به آینده علمی تقویت شود.
وی گفت: از راهکارهای تصحیح نگرش طلاب به پژوهش این است که آنها را در معرض سوالات روز و درفرآیند حل مسائل پژوهشی از سوی پژوهشگران قرار دهیم.
این محقق علوم دینی بیان داشت: در گام بعدی باید آموزش های علمی طلاب تکمیل شده و فرایند یادگیری تعمیق داده شود، زیرا طلبه ای در امر پژوهش موفق است که دارای بنیان های آموزشی قوی باشد. /909/پ202/ع