۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۸۸۴۰۶
آیت الله آل هاشم:

جدایی میان مردم و روحانیت غیرممکن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که استقبال مردم قم وحدت مردم و روحانیت را به منصه ظهور رساند، گفت: صحنه‌های تاریخی این استقبال پیوند عاطفی میان ملت و ولایت را به تصویر کشید.
آيت الله آل هاشم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به استقبال پرشور مردم قم از رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: صحنه‌های تاریخی استقبال مردم قم پیوند عاطفی میان ملت و ولایت را به تصویر کشید.

وی با بیان این‌که این استقبال گسترده تبلیغات گسترده سو‌ دشمنان را بیهوده جلوه کرد، گفت: مردم انقلابی و متدین قم در حالی به استقبال ولایت فقیه رفتند که رسانه‌های مغرض غربی از روزها قبل یاوه گویی‌های متداول خود را آغاز کرده بودند.

آیت الله آل هاشم با تأکید بر این‌که پیوند میان مردم و رهبری ناگسستنی است، گفت: ملت ایران اسلامی همچون گذشته حامی و تابع رهبر معظم انقلاب بوده و بر اساس سفارش امام راحل جمهوری اسلامی هیچ‌گاه با پشتیبانی از ولایت فقیه آسیب نخواهد دید.

وی در ادامه با بیان این‌که صرف هزینه‌های گزاف تبلیغاتی در غرب علیه نظام اسلامی ایران با هدف تضعیف جایگاه و نقش ولی فقیه صورت می‌گیرد، خاطر‌نشان کرد:صحنه‌های تاریخی و ماندگار شهر قم به تمامی دشمنان داخلی و خارجی نظام ثابت کرد که ایران اسلامی با رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای راه خود را شناخته و ادامه خواهد داد.

آیت الله آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تبیین جایگاه و تقش رفیع روحانیت اظهار داشت: شهر مقدس قم در طول تاریخ مهد پرورش علمای بزرگ جهان تشیع بوده و تأکید رهبر فرزانه انقلاب برای تبیین این نقش تاریخی بوده است.

وی با بیان این‌که استقبال مردم قم وحدت مردم و روحانیت را به منصه ظهور رساند، اظهار داشت: دشمنان با مشاهده وحدت و یکپارچگی اقشار مختلف مردم نگرانند، از این رو از راهی برای تفرقه افکنی و جدایی میان مردم و روحانیت وارد می شوند.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به لبنان اظهار داشت: استقبال مردم لبنان نیز از دکتر احمدی نژاد عزت و اقتدار نظام اسلامی را نشان داد.

وی با بیان این‌که اندیشه‌های متعالی امام راحل و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ممالک اسلامی و دیگر نقاط جهان گسترش یافته است، افزود: آنان که به دنبال منزوی کردن ایران هستند، طاقت دیدن تصاویر استقبال مردم لبنان را ندارند.

آیت الله آل هاشم در پایان سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن ایام حج گفت: حجاج بیت الله الحرام بایستی پس از بازگشت از مناسک حج حال و هوای روحانی و معرفتی خود را حفظ کنند./935/پ201/س
ارسال نظرات