۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۸۸۶۱۲

معرفی جایگاه و وظایف روحانیت اصیل به جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی بیان داشت: روحانیت تبلور گروهی است که اسلام را شناخته‌اند و خود به آن عمل می کنند و به دنبال تحقق دین در جامعه هستند.
حجت الاسلام حسن معلمي دبير مجمع عالي حكمت اسلامي


حجت الاسلام حسن معلمی، دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره خطر اسلام منهای روحانیت بیان داشت: این ایده خطرناک نشان‌دهنده این مطلب است که در تفسیر دین و قرآن به روحانیت نیازی نیست از این رو امام خمینی(ره) این تفکر را مصادف با اسلام منهای اسلام دانستند.

وی بیان داشت: روحانی به معنای اسلام شناس است و آنچه مهم است نوع لباس یا حوزه خاصی نیست بلکه مهم شناخت اصول اسلامی است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: از طلوع اسلام تاکنون گروهی بوده‌اند که با وجود لباس های گوناگون، کار کارشناسی دینی را بر عهده داشته‌ و علاوه بر فهم دین به عمل بر دین هم ملتزم بوده‌اند.

وی بیان داشت: امروز در اسراییل مراکزی وجود دارد که به شناخت اسلام و شیعه می پردازند اما این شناخت به منظور ضربه زدن و راه نفوذ پیدا کردن است و نه عمل کردن.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: روحانیت تبلور گروهی است که اسلام را شناخته‌اند و خود به آن عمل می کنند و به دنبال تحقق دین در جامعه هستند.

وی اظهار داشت: باید جایگاه روحانیت به درستی تبیین شود و خدمات و رسالت روحانیت و علمای سلف برای مردم گفته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان داشت: شناساندن روحانی اصیل و بیان جایگاه و وظایف روحانیت از راهکارهایی است که می تواند جلوی نفوذ تفکر اسلام منهای روحانیت را سد کند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات