۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۸۸۸۶۱

کنگره بین المللی علامه امینی در سراب برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بین المللی بزرگداشت علامه امینی، صاحب الغدیر در شهر سراب زادگاه آن علم فرزانه برگزار خواهد شد.
علامه اميني
حجت الاسلام رشتبری، امام جمعه سراب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری کنگره بزرگداشت علامه امینی در سال آینده در گستره بین المللی خبر داد.

حجت الاسلام رشتبری با بیان اینکه کنگره بین المللی بزرگداشت علامه امینی در سراب در نوع خود کم نظیر خواهد بود، خاطر نشان کرد: مقدمات لازم برای دعوت فرزند آن مرحوم که در کشور عراق ساکن است، فراهم شده و درپی چاپ دست نوشته ها و خاطرات منتشر نشده آن عالم بزرگوار هستیم.

امام جمعه سراب با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت علامه امینی که سال ها قبل در شهر تبریز برگزار شده بود، گفت: دبیرخانه این کنگره از تجربه مجریان قبلی همایش های بزرگداشت علامه امینی در سراسر کشور بهره مند خواهند شد.

وی دعوت از مراجع تقلید، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و اعضای بنیاد بین المللی غدیر را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای برگزاری این کنگره برشمرد و گفت: امیدواریم خروجی این کنگره بین المللی منبع جامع و کاملی از شخصیت، زندگی نامه، آثار و تصاویر علامه بزرگور امینی باشد.

گفتنی است، این کنگره به همت دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد بین المللی غدیر، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، اداره کل تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی و متولی امور دینی برگزار می شود./935/پ202/ص
ارسال نظرات