۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۹۰۵۲
مدیر حوزه علمیه خواهران بناب:

گسترش فضای آموزشی حوزه علمیه خواهران بناب ضروری است

خبرگزاری رسا - مدیر حوزه علمیه خواهران بناب بر گسترش فضای آموزشی و پژوهشی این مدرسه علمیه تأکید کرد.
خواهران طلبه
مهین اسدپور، مدیر حوزه علمیه خواهران بناب، در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این مدرسه علمیه یکی از قدیمی ترین و بزرگترین حوزه های علمیه خواهران در منطقه شمال غرب است که همه ساله با استقبال پرشور بانوان برای تحصیل حوزوی روبرو است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال گسترده علاقه مندان برای تحصیل در این مرکز علوم اسلامی در شهرستان بناب و دیگر شهرهای همجوار، گسترش فضای آموزشی و پژوهشی این مرکز علوم اسلامی امری اجتناب ناپذیر است.

اسدپور با تاکید بر اختصاص ساختمانی ویژه برای فعالیت های حوزوی این مرکز اظهار داشت: با احداث حوزه علمیه بزرگ حضرت ولی عصر(عج) در حاشیه شهر بناب، حوزه علمیه خواهران بناب به مکان جدید انتقال یافت و محل قبلی حوزه برادران به حوزه علمیه خواهران بناب اختصاص یافت.

وی ادامه داد: هم اکنون مکان حوزه علمیه خواهران بناب در طبقه فوقانی مصلای امام خمینی(ره) این شهر قرار دارد که برگزاری نمازهای جماعت، نماز جمعه، ویژه برنامه های مذهبی مختلف و تجمعات مناسبتی در مصلای بناب سبب شده ‌روند آموزشی و علمی طلاب با کندی روبه‌رو شود.

اسدپور خاطر‌نشان کرد: این مدرسه علمیه ‌با فعالیت‌ چهارده ساله ‌خود بیش از 200 فارغ‌التحصیل در سطح دو را به جامعه علمی و دینی تحویل داده؛ اما نبود مکان استاندارد برای فعالیت‌های آموزشی ‌این حوزه، روند تحصیلی طلاب را با مشکلات روبه‌رو کرده است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران بناب از سال 76 فعالیت خود را شروع کرده و ‌اکنون 160‌ طلبه خواهر از شهرهای مختلف استان در آن مشغول به تحصیل علوم و معارف دینی هستند، از این رو توجه مضاعف به توسعه فضای آموزشی این مرکز ضروری است./935/ت302/الف
ارسال نظرات