۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۸۹۲۲۹

بنیاد شهید فهمیده آغاز به کار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ خواهر شهید حسین فهمیده از آغاز به کار بنیاد شهید فهمیده در خانه موزه شهید فهمیده خورستان همزمان با روز شهادت وی خبر داد.
شهيد فهميده
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرضیه فهمیده در دیدار با رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: شناخت اندیشه‌ها و افکار افرادی که در شرایط بسیار سخت، به جبهه‌های نبرد رفتند و از میهن دفاع کردند برای تمام ما لازم است.

وی با اشاره به پیچیدگی‌ها و سختی‌های خانواده شهید بودن به لحاظ مسئولیت سنگین اجتماعی، اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی همه از بزرگ و کوچک، پیر و جوان برای کشور جنگیدند و شایسته است اقدامات و تلاش های آنها را بیشتر و دقیق‌تر بشناسیم.

فهمیده از استقبال مردم و مسئولان تبریز از خانواده شهید فهمیده تشکر و ابراز امیدواری کرد، در سفرهای آتی به شهر تبریز و سایر نقاط آذربایجان شرقی با سایر اقشار مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان بیش از پیش آشنا شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: شهید فهمیده، الگوی کامل و همیشگی نوجوانان و جوانان ایران است.

تراب محمدی افزود: اقدام شهید فهمیده برای همیشه در حافظه تاریخ خواهد ماند و جهانیان همواره نوجوانی کم سن و سال اما با روحی وسیع را برای الگو قرار دادن در اختیار خواهند داشت.

وی اضافه کرد: باید نقش شهید فهمیده و فهمیده‌ها در طول سال‌های جنگ تحمیلی درک شود و این مسیر راهی منطقی و مطمئن در حفظ آرمان‌های شهدا است./935/د102/س
ارسال نظرات