۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۸۹۲۹۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مخاطب شناسی و مردمی بودن، مهم ترین ابزار تبلیغی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، اشاره به این که تبلیغ نقش مهم و تأثیر گذاری در انتقال مفاهیم و ارزش های دینی دارد، گفت: مخاطب شناسی و مردمی بودن، مهم ترین ابزار تبلیغی است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جمع روحانیان شهرستان کلاله، با اشاره به این که تبلیغ نقش مهم و تأثیر گذاری در انتقال مفاهیم و ارزش های دینی دارد، گفت: امروز تبلیغ احکام دینی مهم ترین وظیفه مبلغان است.

وی با بیان این که تبلیغ ارزش های دینی نیازمند ابزاری مناسب، افزود: تا زمانی که یک مبلغ این ابزار مهم را در اختیار نداشته باشد، نمی تواند در عرصه تبلیغ دینی موفق شود و در همان ابتدای کار از ادامه حرکت باز می ماند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان دارا بودن اطلاعات به روز یکی از ابزارهای مهم تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: یک مبلغ در درجه اول باید اطلاعات خود را در حوزه های تخصصی و عمومی همراه با پیشرفت و توسعه علوم تقویت کند تا بتواند در مقابل سؤوالات مخاطب به خوبی پاسخگو باشد.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان در گیترش شبهات مختلف در جوامع اسلامی به خصوص ایران اسلامی، گفت: با توجه به حجم شبهات، مبلغان وظیفه بسیار سنگینی در پاسخگویی به این شبهه ها بر عهده دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که روحانیان باید همواره به ابزار مناسب تبلیغی مجهز باشند، ادامه داد: امروز مهم ترین ابزار تبلیغی یک مبلغ همان اطلاعات علمی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی او است.

وی مردمی بودن را یکی دیگر از ابزار مهم تبلیغ احکام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: یک طلبه باید برای موفقیت در عرصه تبلیغی نقش مردمی بودن خود را به خوبی حفظ کند.

حجت الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: ترویج احکام دین مبین اسلام در کنار مردمی بودن و داشتن بصیرت از جمله بارزترین فعالیت های طلبه است که می تواند به او در ایفای رسالتش کمک کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که ارتباط نزدیک مبلغ با اقشار مختلف مردم می تواند او را در فعالیت های تبلیغی اش موفق کند، خاطرنشان کرد: مبلغان باید با ایجاد یک ارتباط دوطرفه با قشرهای مختلف مردمی آنها را در رسیدن به معارف الهی یاری دهند.

وی در ادامه سخنان خود به حضور روحانیان در مناطق محروم اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه حضور روحانیان در این مناطق و عملکرد مناسب آنها موجب رضایت عمومی بوده است./950/پ202/الف
ارسال نظرات