۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۸۹۵۱۲
همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

فریاد استکبار ستیزی مردم شهرهای غرب مازندران در یوم الله 13 آبان

خبرگزاری رسا ـ دانش آموزان، دانشجویان و طلاب شهرهای غرب مازندران امروز همزمان با سراسر کشور فریاد استکبار ستیزی سر دادند.
سيزده آبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، مردم شهرهای غرب مازندران از صبح روز با حضور پرشورشان در جمع جوانان، دانش آموزان و دانشجویان همزمان با سراسر کشور اعلام کردند که ایستادگی و پایداری مهمترین رمز پیروزی و سربلندی در برابر آمریکا و دیگر قدرت‌های زورگو و سلطه جو است.

امام جمعه نور:

سیزده آبان روز تجلی و ظهور ارزش های دینی و انقلابی ملت بزرگ ایران است

امام جمعه نور در این راهپیمایی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، گفت: 13آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی است.

حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور افزود: تبعید امام راحل به ترکیه در 13آبان سال 43، شهادت مظلومانه دانش آموزان پاکدل در 13آبان سال 57 و به تصرف درآوردن مرکزجاسوسی آمریکا در13آبان سال 58 از سوِی دانشجویان پیرو ولایت از رویدادهای مهم این روز است.

وی تصریح کرد: این سه رویداد مهم تاریخی اگرچه در زمان های مختلف و اشکال متفاوت تحقق یافت ولی هر کدام نقش موثری در تشکیل و تثبیت جمهوری اسلامی ایفا کردند و در واقع هرکدام به نوعی ماهیت استکبار و عوامل آن را آشکار کرد.

وی اظهارداشت: به حق 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار نام گرفت، این روز را باید روز تجلی و ظهور ارزش های دینی و انقلابی ملت بزرگ ایران در راه مبارزه با ظلم و استکبار دانست.

حجت الاسلام امیری ادامه داد: دراین روز دانش آموزان و دانشجویان با شرکت در راهپیمایی سراسری 13آبان یاد و خاطره شهدای خونین انقلاب را گرامی داشته و یک بار دیگر پیمان خود را با مقام عظمای ولایت تجدید کردند.

امام جمعه نور پیام راهپیمایی 13 آبان نوجوانان و جوانان غیرتمند و ولایت مدار را این طور بیان کرد که ما دانش آموزان و دانشجویان تنها و تنها پیرو یک خط و آن هم خط رهبری و خط ولایت بوده و هرگز اجازه نخواهیم داد بدخواهان انقلاب و کشور اسلامی آرمان های والای شهدای گلگون کفن کشور اسلامی مان را در معرض سستی و تباهی قرار داده و خدای ناکرده خط اصیل ولایت و ولایت مداری کمرنگ کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینک ما رسالت سنگین شهدای شاهد را به دوش کشیده و پاسداری از ارزش های والای آنان را وظیفه شرعی و دینی خود می دانیم و هرگز اجازه نخواهیم داد فتنه گران و فتنه جویان خدشه ای به آرمان ها و اهداف بزرگ شهیدان همیشه زنده ما وارد کنند.

فرماندار نور:

13 آبان روز خفت و شکست آمریکا است

فرماندار نور نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، اعلام کرد: 13 آبان در کشور ما با سه رویداد مهم در شکل دهی تاریخ ایران و انقلاب اسلامی نقش بزرگ و سرنوشت ساز داشت.

عبدالله ملکی، فرماندار نور، با اعلام این مطلب افزود: 13 آبان سال 1342 روز تبعید امام خمینی (ره) به کویت و روز وداع امت با امام خود برای سالیانی چند بود.

وی تصریح کرد: سیزده آبان روز شهادت جمعی از دانش آموزان بود که برای پیوند مجدد خود با رهبر بت شکن به دانشگاه رفتند و به دست عمال رژیم سفاک به خاک وخون کشیده شدند.

فرماندار نور 13 آبان را روز پایان یافتن رابطه استعماری ایران و آمریکا و روز خفت و شکست آمریکا دانست و ادامه داد: هرچند این سه واقعه مهم در تاریخ متفاوت رخ داد ولی دارای ماهیت یکسان در مبارزه با آمریکای جنایتکار است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نور:

تسخیر لانه جاسوسی روز شکست ابهت پوشالی آمریکا در دنیا بود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان نور نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، گفت: راقعه نخست 13 آبان بعد از افشاگری حضرت امام در چهارم آبان سال 43 و آشکار شدن چهره زشت رژیم شاهنشاهی و آمریکای جنایتکار باعث تبعید حضرت امام از میهن اسلامی و در واقع شروع جنبش عظیم مردم در سراسر کشور و آغاز یک انقلاب بزرگ مردمی در عصر حاضر شد.

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان نور، به واقعه دوم در روز13آبان اشاره کرد و افزود: کشتار وحشیانه رژیم طاغوت پهلوی، دانش آموزان و دانشجویان فهیم و بصیر این مرز وبوم در سال 56 از مهمترین رویداد این روز بود که در واقع صاحبان اصلی و سربازان خط مقدم انقلاب اسلامی در این واقعه مورد هجوم نوکران و مزدوران استکبار جهانی قرارگرفت.

وی به تسخیرلانه جاسوسی فساد جاسوسی آمریکا در سال 58 اشاره و تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم نامید.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: این سه واقعه در حقیقت تجلی اهداف مبارزه با ظلم، استکبار جهانی و عدالت خواهی و یک آرمان اسلامی بود که نقطی عطفی برای تشکیل حکومتی زیر پرچم قرآن و اسلام شد.
وی خاطرنشان کرد: عزت، افتخار و سربلندی امروز ملت ایران حاصل فداکاری ها و ایثارگری های جوانان انقلاب اسلامی در آن روز است.

یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی چالوس به خبرنگار ما گفت: 13 آبان یادآور حوادث بزرگی است که در پیدایش و شتاب حرکت انقلاب اسلامی ایران و بیرون راندن شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار از میهن اسلامی نقش مهم و سرنوشت سازی ایفا کرده است.

مجید صادقی افزود: ملت ایرزان در این راهپیمایی مقاومت، ایستادگی و پایداری را رمز پیروزی و سربلندی در برابر آمریکا و دیگر قدرت های زورگو و سلطه جو می‌داند.

وی ادامه داد: دنیا بداند ما ملت ایران از از حربه های تهدید، تحریم و تجاوز قدرت های استکباری نمی ترسم و همواره آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن اصلی خود دانسته و و بر ادامه هوشمندی و هوشیاری دولت و مردم برابر سیاست های مزدورانه، فریبکارانه و ضداسلامی آن تاکید داریم.

حسن فدایی از شرکت کنندگان در راهپیمایی مرزن آباد به خبرنگار ما گفت: آنچه یوم الله 13 آبان را در ذهن‌ها ترسیم می‌کند نه یک رویداد تاریخی، بلکه آمیزه‌ای از وقایع تاثیر گذار انقلاب اسلامی و یادآور فریاد کوبنده معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) علیه سلطه سیاسی مستکبران عالم و در راس آن آمریکای جنایتکار است.

امید رضاپور از شرکت کنندگان در راهپیمایی محمودآباد اعلام کرد: آبان یکی از این روزهای درخشانی است که همواره بر تارک مقدس تاریخ این مرز و بوم نورافشانی می‌کند.

علیرضا فرجی از شرکت کنندگان در راهپیمایی رامسر به خبرنگار ما گفت: دشمنان انقلاب اسلامی بدانند ملت ایران دیگر آن ملتی نیست که دشمنان برای آنها کاپیتالاسیون را به تصویب برسانند، آنها باید بدانند که ملت ایران امروز به جایگاهی رسیده است که توان هسته‌ای و فناوری‌اش دشمنان را خار کرده است./950/پ201/الف
ارسال نظرات