۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۸۹۶۲۷
امام جمعه اندیمشک:

تبری از نظام سلطه‌‌گری عامل اصلی پیشرفت ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی 13 آبان اظهار داشت: استکبار ستیزی، تبری از نظام سلطه گری و تبعیت از ولایت فقیه، عامل اصلی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با محکوم کردن انفجار‌های اخیر در عراق، آمریکا و ایادی بعثی‌اش را عاملان اصلی انفجارهای مزبور در این کشور معرفی کرد و اظهار داشت: این حرکتی شوم و انتقام جویانه از سوی دشمنان اسلامی علیه شیعیان و دولت قانونی عراق بود.

این استاد حوزه‌ و دانشگاه بر ضرورت هوشیاری مسلمانان در برابر این گونه توطئه‌های استکبار علیه مسلمانان جهان تأکید کرد و ابراز داشت: انفجارهای اخیر عراق ترسیم زشت دیگری از آمریکای جنایتکار و نظام‌های استکباری عالم است که همواره ملت‌های مسلمان را مورد تهدید قرار می‌دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با اشاره به حضور حماسی و پرشور اقشار مختلف در راهپیمایی 13 آبان و قدردانی از مردم خاطر‌نشان کرد: استکبار‌ستیزی، تبری از نظام سلطه‌گری و تبعیت از ولایت فقیه، عامل اصلی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام خدامی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به فرارسیدن سالروز ازدواج پربرکت امیرالمؤمنین‌(ع) با حضرت زهرا‌(س) بر آسان‌گرفتن امر ازدواج از سوی جوانان و تشکیل خانواده با الگوگیری از آن دو معصوم‌(ع) تأکید کرد و اظهار داشت: ازدواج با الگوگیری از منش و سیره ائمه اطهار‌(ع) بخشی عمده از فرهنگ عمومی است که توجه به آن می تواند سبب ریشه کنی مفاسد اجتماعی شود.

امام جمعه اندیمشک تصریح کرد: مطابق تعالیم اسلامی یک فرد مسلمان باید در هر کاری از جمله ازدواج نیت و اهداف الهی داشته باشد که از جمله این نیات و اهداف می توان به رعایت سنت پیامبر(ص) و انجام تکلیف شرعی، رسیدن به آسایش و آرامش، حفظ عفاف و پاک ماندن از فساد و انحراف‌های جنسی و محافظت نفس از خطرات گوناگون، دفع ناراحتی‌های عصبی، تقویت اعتماد به نفس، تأمین سلامت جسم و روان و رهایی از تنهایی‌های وحشت‌آور‌، تکمیل و تکامل شخصیت انسان و کسب استقلال فردی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد./945/پ202/س
ارسال نظرات